Pregled bibliografske jedinice broj: 620760
Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli
Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli // 60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film / Gilić, Nikica i Vidačković, Zlatko (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2013. str. 57-80 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 620760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli
(Stylistic aspects of classical and modernist Croatian feature film at the festival in Pula)
Autori
Lučić, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
/ Gilić, Nikica i Vidačković, Zlatko - Zagreb : Matica hrvatska, 2013, 57-80
ISBN
978-953-341-004-3
Skup
60. godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.01.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
filmski stil; Pula; filmski festival; klasični stil; modernistički stil; hrvatski igrani film; stilistika
(film style; Pula; film festival; classical style; modernist style; croatian feature film; stylistics)
Sažetak
Rad obrazlaže stilističke aspekte pojedinih hrvatskih igranih filmova koji su bili nagrađivani na Festivalu igranog filma u Puli, ali i onih filmova koji su, usprkos ugledu i prethodno već prepoznatoj i nagrađivanoj poetici svojih autora/redatelja, naišli na lošiji recepcijski obzor, poput Mimičinog filma Kaja, ubit ću te! (1967). Nagrađivani filmovi s početka djelatnosti Festivala u Puli 1950-ih, poput Bauerova filma Ne okreći se sine (1956), Hanžekovićeva Svoga tela gospodar (1957), Tanhoferova H-8... (1958) itd., pokušavaju se smjestiti u širi povijesno-poetički kontekst klasičnih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu, dok se nagrađivani filmovi druge polovice 1960-ih, poput Mimičina Prometeja s otoka Viševice (1965) i Ponedjeljka ili utorka (1966) te Babajine Breze (1967), ali i nenagrađenog i (gledateljski) loše prihvaćenog filma Kaja, ubit ću te! (1967), pokušavaju smjestiti u opći povijesno-poetički kontekst modernističkih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu. Pritom se alati za utvrđivanje i problematiziranje pojma stilske konfiguracije pojedinih filmova izravno oslanjaju na istraživačke i konceptualne prakse američkih filmologa Noëla Carrolla i Davida Bordwella koji su razvili specifičan funkcionalno- stilistički pristup proučavanju filmskoga stila. Njihov se pristup zatim pokušava primijeniti na dva nagrađena (Ne okreći se sine i H-8...) i jedan nenagrađeni film (Kaja, ubit ću te!).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-2641300-1032 - Stilistički opis hrvatske filmske baštine (Gilić, Nikica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Krunoslav Lučić
(autor)