Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 620391

Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja?


Šojat-Bikić, Maja
Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja? // Anali za povijest odgoja, 8 (2009), 179-198 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 620391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja?
(Croatian museums in the digital domain: sources for a society of knowledge?)

Autori
Šojat-Bikić, Maja

Izvornik
Anali za povijest odgoja (1330-1020) 8 (2009); 179-198

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
digitalizacija u muzejima; muzejske mrežne stranice; društvo znanja; Hrvatska
(digitalization in museums; museum website; society of knowledge; Croatia)

Sažetak
Krajem devedesetih godina hrvatski muzeji objavljuju svoje prve mrežne stranice. Koriste li danas muzeji web kao najsnažniji medij komunikacije i kulturnog identiteta ili su ostali na razini prve generacije stranica? Jesu li nove tehnologije i mrežno okruženje utjecali na procese integracije baštinskih sadržaja iz arhiva, knjižnica i muzeja? Koji su trendovi digitalne produkcije i komunikacije i jesu li tradicionalne podjele između baštinskih ustanova još uvijek prisutne na štetu korisnika i izgradnje društva znanja? Rad donosi kritičku analizu hrvatske muzejske digitalne domene u kontekstu društva znanja i online učenja, na temelju istraživanja provedenog u travnju 2009. godine. Analiziraju se komunikacijski obrasci na temelju evaluacije muzejskih mrežnih stranica primjenom četiriju grupa kriterija: općih, sadržajnih, komunikacijskih u kontekstu društvenog weba te obrazovnih prema UNESCO-va četiri stupa obrazovanja. Istraživanje pokazuje kako mogućnosti integracije sadržaja iz različitih baštinskih izvora još uvijek nisu iskorištene niti su bitno utjecale na produkciju tematskih digitalnih proizvoda, kako zbog digitalnog jaza koji vlada ne samo između ustanova, već i između profesija unutar iste ustanove. Evaluacija prema UNESCO-va četiri stupa obrazovanja nije pokazala značajniji doprinos hrvatskih muzejskih mrežnih stranica društvu znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Maja Šojat-Bikić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šojat-Bikić, Maja
Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja? // Anali za povijest odgoja, 8 (2009), 179-198 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Šojat-Bikić, M. (2009) Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja?. Anali za povijest odgoja, 8, 179-198.
@article{article, author = {\v{S}ojat-Biki\'{c}, Maja}, year = {2009}, pages = {179-198}, keywords = {digitalizacija u muzejima, muzejske mre\v{z}ne stranice, dru\v{s}tvo znanja, Hrvatska}, journal = {Anali za povijest odgoja}, volume = {8}, issn = {1330-1020}, title = {Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za dru\v{s}tvo znanja?}, keyword = {digitalizacija u muzejima, muzejske mre\v{z}ne stranice, dru\v{s}tvo znanja, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}ojat-Biki\'{c}, Maja}, year = {2009}, pages = {179-198}, keywords = {digitalization in museums, museum website, society of knowledge, Croatia}, journal = {Anali za povijest odgoja}, volume = {8}, issn = {1330-1020}, title = {Croatian museums in the digital domain: sources for a society of knowledge?}, keyword = {digitalization in museums, museum website, society of knowledge, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font