Pregled bibliografske jedinice broj: 620391
Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja?
Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja? // Anali za povijest odgoja, 8 (2009), 179-198 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 620391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski muzeji u digitalnoj domeni: izvori za društvo znanja?
(Croatian museums in the digital domain: sources for a society of knowledge?)
Autori
Šojat-Bikić, Maja
Izvornik
Anali za povijest odgoja (1330-1020) 8
(2009);
179-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
digitalizacija u muzejima; muzejske mrežne stranice; društvo znanja; Hrvatska
(digitalization in museums; museum website; society of knowledge; Croatia)
Sažetak
Krajem devedesetih godina hrvatski muzeji objavljuju svoje prve mrežne stranice. Koriste li danas muzeji web kao najsnažniji medij komunikacije i kulturnog identiteta ili su ostali na razini prve generacije stranica? Jesu li nove tehnologije i mrežno okruženje utjecali na procese integracije baštinskih sadržaja iz arhiva, knjižnica i muzeja? Koji su trendovi digitalne produkcije i komunikacije i jesu li tradicionalne podjele između baštinskih ustanova još uvijek prisutne na štetu korisnika i izgradnje društva znanja? Rad donosi kritičku analizu hrvatske muzejske digitalne domene u kontekstu društva znanja i online učenja, na temelju istraživanja provedenog u travnju 2009. godine. Analiziraju se komunikacijski obrasci na temelju evaluacije muzejskih mrežnih stranica primjenom četiriju grupa kriterija: općih, sadržajnih, komunikacijskih u kontekstu društvenog weba te obrazovnih prema UNESCO-va četiri stupa obrazovanja. Istraživanje pokazuje kako mogućnosti integracije sadržaja iz različitih baštinskih izvora još uvijek nisu iskorištene niti su bitno utjecale na produkciju tematskih digitalnih proizvoda, kako zbog digitalnog jaza koji vlada ne samo između ustanova, već i između profesija unutar iste ustanove. Evaluacija prema UNESCO-va četiri stupa obrazovanja nije pokazala značajniji doprinos hrvatskih muzejskih mrežnih stranica društvu znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti