Pregled bibliografske jedinice broj: 620294
Multimedij i školska knjižnica
Multimedij i školska knjižnica, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 620294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedij i školska knjižnica
(Multimedia and school library)
Autori
Ivana Meić-Sidić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.10
Godina
2012
Stranica
41
Mentor
Mikelić Preradović, Nives
Ključne riječi
multimedij; školska knjižnica; interaktivno podučavanje i učenje; razvoj kreativnosti kod djece
(multimedia; school library; interactive teaching and learning resources; development od child creative skills)
Sažetak
Školski knjižničar ima zahtjevnu ulogu u današnjem svijetu. On je odgovoran za pronalaženje i vrednovanje najkvalitetnijih izvora gomile informacija kojima su učenici "izloženi" te mora biti osposobljen pronaći najkvalitetnija i najzanimljivija nastavna pomagala. U cijelom tom procesu i novonastalom okruženju, školski knjižničar mora uzeti u obzir da se pristup učenju drastično promijenio te da današnja djeca ili "digitalni urođenici" zahtijevaju drugačiji pristup traženju i obradi informacija. Današnja djeca smatraju tehnologiju svojim prirodnim okruženjem i učenje pomoću multimedijskih pomagala bliskim jer tako koriste svoj prirodni jezik. Uza sve to, znanstveno je dokazano da se mozak današnje djece čak i fiziološki promijenio zbog novih podražaja te ih je shodno tome potrebno zainteresirati audiovizualnim efektima, omogućiti im da brzo reagiraju i učiniti proces učenja interaktivnim. U ovome radu izložila sam niz konkretnih ideja kako bi školski knjižničar mogao unaprijediti cijeli proces učenja koristeći materijale poput YouTube videa, maštovitih Prezi prezentacije i interaktivnih stranica koje su izuzetno kvalitetne, a istodobno bliske i zanimljive današnjim učenicima. Multimedijski pristup učenju omogućuje učenje kroz istraživanje i iskustvo, a uz to je opušteniji i zabavniji. Nadalje, on razvija opažanje, vizualnu komunikaciju te potiče na rješavanje problema i inovativno razmišljanje. Školski knjižničar može osmisliti i niz drugih aktivnosti kojima će putem multimedijskih pomagala zainteresirati učenike za znanost, književnost ili kreativno izražavanje. On ih može naučiti kako da svoje informatičke vještine povežu s kreativnim sposobnostima te i proces učenja učiniti lakšim i zanimljivijim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301679-1380 - Hrvatska rječnička baština i hrvatski europski identitet (Boras, Damir, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301799-1999 - Oblikovanje i upravljanje javnim znanjem u informacijskom prostoru (Tuđman, Miroslav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nives Mikelić Preradović
(mentor)