Pregled bibliografske jedinice broj: 61972
Za reafirmaciju razvojno-pedagoške službe kao pretpostavke kvalitativnih promjena u predškolskom odgoju
Za reafirmaciju razvojno-pedagoške službe kao pretpostavke kvalitativnih promjena u predškolskom odgoju // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju, Zbornik radova / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 180-187 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 61972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Za reafirmaciju razvojno-pedagoške službe kao pretpostavke kvalitativnih promjena u predškolskom odgoju
(Renewed Recognition of Counseling as Condition of Top-Quality in Pre-school Education)
Autori
Krstović, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju, Zbornik radova
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 180-187
Skup
Drugi međunarodni znanstveni kolokvij
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razvojno-pedagoška služba; predškolski odgoj
(counseling in pre-school education; pre-school education)
Sažetak
U radu se polazi od ideje o uzajamnoj povezanosti kvalitativnih promjena u predškolskom odgoju i djelovanja razvojno-pedagoške službe. Pri tom se upućuje na različite probleme koji bitno utječu na stanje u kojem razvojno-pedagoška služba prestaje biti čimbenikom razvoja. Stoga služba stagnira i nazaduje, gubi ugled stečen u dosadašnjem povijensom kontinuitetu od pedesetak godina razvoja. Cjelokupnost djelovanja razvojno-pedagoške službe u predškolskom odgoju određena je njenim položajem u sklopu viših sustavnih struktura do te mjere da bitno utječe na položaj, status, afirmaciju i perspektivu njenog rada. Neadekvatno tretiranje podsustava predškolskog odgoja rezultira stoga i očiglednom stagnacijom pa i nazadovanjem njegove razvojno-pedagoške službe. Ovim se radom posebno izdvaja problem znanstveno-teorijske utemeljenosti razvojno-pedagoške službe. Njega se određuje kao jednog od ključnih uzroka širine problema u kojima se razvojno-pedagoška služba danas nalazi. Istovremeno, naznačuju se smjerokazi promjena koji mogu dovesti do (re)afirmacije razvojno-pedagoške službe kao bitnog čimbenika promicanja kvalitete u cjelokupnom sustavu odgoja i obrazovanja. U tom se cilju određuje kao nužno ustanovljavanje nove paradigme cijele razvojno-pedagoške službe, te posebice podustava predškolskog odgoja u kojem su se dogodile velike kvantitativne promjene u pogledu na predškolsko dijete i kvalitetu okružja u kojem se događa djetinjstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA