Pregled bibliografske jedinice broj: 619637
Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi
Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi // Hrvatski geografski glasnik, 74 (2012), 1; 213-229 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 619637 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi
(Pupils’ Achievements in the Geography of Croatia at External Evaluation Exams and their Perceptions of Geography as a Subject in Elementary School)
Autori
Vuk, R., Vranković, B., Šiljković, Ž.
Izvornik
Hrvatski geografski glasnik (1331-5854) 74
(2012), 1;
213-229
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
državna matura; geografija Hrvatske; vanjsko vrednovanje; postignuća učenika
(State Graduation Exam; Geography of Croatia; External Evaluation; Pupils’ Achievements)
Sažetak
U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda te završnih razreda gimnazija i četverogodišnjih strukovnih škola iz domene geografija Hrvatske. Ostvareni rezultati na ispitima vanjskoga vrednovanja komparirani su kroz dvodimenzionalnu matricu: osnovna škola – srednja škola, 2008. – 1988. Na kraju primarnog obrazovanja prosječna razina učeničkih postignuća o geografskom položaju i smještaju, prirodnogeografskim i društvenogeografskim obilježjima Republike Hrvatske jest 49, 1%, a na kraju sekundarnog obrazovanja 47, 9%. Ostvarena razina postignuća niža za 1, 2 postotna poena na kraju sekundarnog obrazovanja nije statistički značajna, no s obzirom na selektirani uzorak i očekivani kumulativni učinak učenja i poučavanja rezultat je prenizak. U radu se analiziraju rezultati za sadržajno potpuno usporedive ispitne čestice i potvrđuje spoznaja da nema kumulativnog učinka ni napretka u razini postignuća primjenom novoga nastavnog programa. Također se iznose rezultati istraživanja stavova učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi provedenih 1988., 2003. i 2008.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-1191306-1373 - Prostor kao resurs turističkog razvoja Hrvatske (Curić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ružica Vuk
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Geobase
- Current Geographical Publications
- SAGE Urban Studies Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- Scopus
- EBSCO Academic Search Complete