Pregled bibliografske jedinice broj: 619299
Recepcija sovjetskoga teatra u riječkoj kazališnoj povijesti
Recepcija sovjetskoga teatra u riječkoj kazališnoj povijesti // Croatica et Slavica Iadertina, VIII/2012 (2012), 445-462 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 619299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recepcija sovjetskoga teatra u riječkoj kazališnoj povijesti
(Reception of the Soviet theatre in Rijeka's theatre history)
Autori
Rosanda Žigo, Iva
Izvornik
Croatica et Slavica Iadertina (1845-6839) VIII/2012
(2012);
445-462
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
M. Krleža; Na rubu pameti; povijest riječkoga kazališta; psihološki realizam; K. S. Stanislavski
(M. Krleža; The Edge of Mind; History of Rijeka’s Theatre; psychological realism; K. S. Stanislavsky)
Sažetak
Prihvaćanje teorije i tehnike glume što ih je svojim Sistemom inaugurirao K. S. Stanislavski u poslijeratnoj se hrvatskoj kazališnoj umjetnosti poistovjećivalo s priklanjanjem i odobravanjem onih ideja koje je zastupala tada dominantna politička misao. Slučaj je to i riječkoga teatra pa je o isključivo estetskom utjecaju Stanislavskoga u razdoblju prevladavajuće socrealističke književne koncepcije (tijekom kojega je i sovjetski teatar predstavljao u nas jedinu ispravnu orijentaciju u promišljanju kazališnoga čina) gotovo nemoguće govoriti. Nasljedovanje je, doduše, tek ponekih segmenata što ih je u kontekstu psihološkoga realizma zagovarao ovaj ruski redatelj i glumac u povijesti riječkih kazališnih izvedbi ipak razvidno, i to nerijetko zapravo nakon 1952. godine. Iz toga ćemo se razloga, u drugom dijelu ovoga rada, nešto više osvrnuti upravo na izvedbu dramatiziranoga Krležina romana Na rubu pameti premijerno prikazanoga u Rijeci 1965. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija