Pregled bibliografske jedinice broj: 619215
Primjena informacijsko komunikacijskih tehnologija za poboljšanje kvalite usluga javnog cestovnog prijevoza
Primjena informacijsko komunikacijskih tehnologija za poboljšanje kvalite usluga javnog cestovnog prijevoza, 2012., magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 619215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena informacijsko komunikacijskih tehnologija za poboljšanje kvalite usluga javnog cestovnog prijevoza
(The application of information communication technology to improve the service quality of public road transport)
Autori
Kušan, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
10.12
Godina
2012
Stranica
128
Mentor
Peraković, Dragan
Ključne riječi
Javni cestovni prijevoz putnika; informacijsko komunikacijska tehnologija; distribucija informacija i putničkih dokumenata; LBS; ITS; cloud computing
(Public passenger road transport; information communication technology; distribution of information and traveler documents; LBS; ITS; cloud computing)
Sažetak
Istraživanje ovoga rada usmjereno je na problematiku informiranja putnika i distribuciju putničkih dokumenata u domeni javnog cestovnog prijevoza putnika. U magistarskom radu izneseni su podaci o postojećem stanju javnog cestovnog prijevoza putnika u RH te prikazani postojeći sustavi i kanali distribucije informacija sa svojim mogućnostima i nedostacima. Kroz prikaz postojećeg sustava distribucije istaknute su sve uočene eksploatacijske negativnosti i neiskorištene mogućnosti. Organizacija i kvaliteta javnog cestovnog prijevoza putnika u velikoj mjeri ovisi o informiranosti vozača, putnika i tehnologa organizacije poslovanja javnog cestovnog prijevoza putnika, prije i tijekom putovanja. Za razliku od statičkih sustava informiranja u javnom cestovnom prijevozu putnika, telefonske ili internet informacije o voznim redovima i cijeni, uz učinkovitije korištenje ITS modula u prijevoznom procesu korisniku se može omogućiti dostupnost široke lepeze korisnih informacija prije puta i za vrijeme samog puta, te formiranje baze povijesnih podataka u funkciji uvođenja novih informacijskih usluga i optimizacije poslovanja. Uvođenjem i primjenom informacijsko komunikacijskih tehnologija moguće je postići uspješnije upravljanje i funkcioniranje cjelokupnog prometnog procesa te bolja informiranost o odvijanju prijevoznog procesa. Na osnovu rezultata ovoga istraživanja, moguće je zajedničkim integriranim pristupom prijevozničkih kompanija i primjenom suvremenih distribucijskih kanala, postići navedene prednosti te razviti nove klase usluga. Osim što bi između sebe tvrtke dijelile troškove takvog razvoja, zajednički pristup uvelike olakšava tehničko-tehnološku integraciju novih procesa i usluga. U aplikativnome smislu, temeljem razvijenog u radu predloženog modela, moguće je ponuditi novu klasu usluga u javnom cestovnom prijevozu putnika primjenom suvremenih komunikacijskih sustava i usluga, prvenstveno interneta i mobilnih komunikacijskih usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport