Pregled bibliografske jedinice broj: 61919
Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva)
Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva) // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 382-394 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 61919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva)
(Teacher as Dr.Jekyll and Mr. Hyde (Two Sides of a Teacher's Profession))
Autori
Irović, Stanislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 382-394
Skup
Drugi međunarodni znanstveni kolokvij
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
uloge učitelja; transfer odgovornosti; samorefleksija; kompetencija učitelja
(roles of the teacher; trasfer responsibility; self-reflection; competence of a teacher)
Sažetak
Visoka kompleksnost učiteljeva poziva proizlazi iz širine i raznovrsnosti "polja" njegova djelovanja i odgovornosti te raznovrsnosti njegovih stvarnih i mogućih uloga. Učitelj djeluje neprestano težeći uranotežavanju osobnog kredibiliteta i autentičnosti. Njegova pozicija oscilira između stvarne i potencijalne "moći" i/uli "nemoći". Osjećaj moći proistječe iz mogućnosti kontrole vlastitih edukacijskih odluka, komun ikacijskog ponašnja i oblikovanja okružja i procesa učenja/poučavanja. Nedostatna kompetencija dovodi u iskušenje i stvarnu moć učitelja i njegov doživljaj vlastite moći. Shvaćanje edukacije kao svojevrsne manipulacije, učitelju uskraćuje priliku za tranfer odgovornosti, a učenicima za izbor i donošenje odluka te razvoj autonomije. Samorefleksija i kontinuirano uspoređivanje vlastite percepcije s percepcijom učenika (učenički doživljaj okružja učenja, učiteljeva ponašanja i osobnosti), omogućuje samokorekciju i redefiniranje ciljeva, metoda i strategija. Na taj način učeitelj svladava "kaotična iskustva poučavanja", prevladava stres i frustracije. Kontinuirana izgradnja osobne kompetencije učitelju donosi samopouzdanje i osjećaj ponosa zasnovan na percepciji vlastitog i učeničkog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA