Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 61919

Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva)


Irović, Stanislava
Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva) // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 382-394 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 61919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva)
(Teacher as Dr.Jekyll and Mr. Hyde (Two Sides of a Teacher's Profession))

Autori
Irović, Stanislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova / Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 382-394

Skup
Drugi međunarodni znanstveni kolokvij

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
uloge učitelja; transfer odgovornosti; samorefleksija; kompetencija učitelja
(roles of the teacher; trasfer responsibility; self-reflection; competence of a teacher)

Sažetak
Visoka kompleksnost učiteljeva poziva proizlazi iz širine i raznovrsnosti "polja" njegova djelovanja i odgovornosti te raznovrsnosti njegovih stvarnih i mogućih uloga. Učitelj djeluje neprestano težeći uranotežavanju osobnog kredibiliteta i autentičnosti. Njegova pozicija oscilira između stvarne i potencijalne "moći" i/uli "nemoći". Osjećaj moći proistječe iz mogućnosti kontrole vlastitih edukacijskih odluka, komun ikacijskog ponašnja i oblikovanja okružja i procesa učenja/poučavanja. Nedostatna kompetencija dovodi u iskušenje i stvarnu moć učitelja i njegov doživljaj vlastite moći. Shvaćanje edukacije kao svojevrsne manipulacije, učitelju uskraćuje priliku za tranfer odgovornosti, a učenicima za izbor i donošenje odluka te razvoj autonomije. Samorefleksija i kontinuirano uspoređivanje vlastite percepcije s percepcijom učenika (učenički doživljaj okružja učenja, učiteljeva ponašanja i osobnosti), omogućuje samokorekciju i redefiniranje ciljeva, metoda i strategija. Na taj način učeitelj svladava "kaotična iskustva poučavanja", prevladava stres i frustracije. Kontinuirana izgradnja osobne kompetencije učitelju donosi samopouzdanje i osjećaj ponosa zasnovan na percepciji vlastitog i učeničkog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122002

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Stanislava Irović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Irović, Stanislava
Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva) // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 382-394 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Irović, S. (1999) Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva). U: Rosić, V. (ur.)Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova.
@article{article, author = {Irovi\'{c}, Stanislava}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {1999}, pages = {382-394}, keywords = {uloge u\v{c}itelja, transfer odgovornosti, samorefleksija, kompetencija u\v{c}itelja}, title = {U\v{c}itelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica u\v{c}iteljeva poziva)}, keyword = {uloge u\v{c}itelja, transfer odgovornosti, samorefleksija, kompetencija u\v{c}itelja}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Irovi\'{c}, Stanislava}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {1999}, pages = {382-394}, keywords = {roles of the teacher, trasfer responsibility, self-reflection, competence of a teacher}, title = {Teacher as Dr.Jekyll and Mr. Hyde (Two Sides of a Teacher's Profession)}, keyword = {roles of the teacher, trasfer responsibility, self-reflection, competence of a teacher}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font