Pregled bibliografske jedinice broj: 619120
Is speed detrimental to culture - How do students simultaneously interpret culture-bound items?
Is speed detrimental to culture - How do students simultaneously interpret culture-bound items? // Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice / Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian (ur.).
Sarajevo: Internacionalni Burč univerzitet, 2012. str. 45-56
CROSBI ID: 619120 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Is speed detrimental to culture - How do students simultaneously interpret culture-bound items?
Autori
Vančura, Alma ; Omazić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Contemporary Foreign Language Education: Linking Theory into Practice
Urednik/ci
Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian
Izdavač
Internacionalni Burč univerzitet
Grad
Sarajevo
Godina
2012
Raspon stranica
45-56
ISBN
978-9958-834-08-0
Ključne riječi
simultaneous interpreting, culture-bound terms, interpreting strategies
Sažetak
Corpus-based study of interpreting strategies used to render culture-bound items in the context of simultaneous interpretation.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1301049-0606 - Kognitivno lingvistički pristup polisemiji u hrvatskome i drugim jezicima (Brdar, Mario, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek