Pregled bibliografske jedinice broj: 619105
Izvozne strategije hrvatskih poduzeća
Izvozne strategije hrvatskih poduzeća, 2013., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 619105 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvozne strategije hrvatskih poduzeća
(Export Strategy of Croatian companies)
Autori
Kovač, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.03
Godina
2013
Stranica
157
Mentor
Dabić, Marina
Ključne riječi
izvoz; internacionalizacija; konkurentska prednost; izvozne strategije
(export; internationalization; competitive advantage; export strategy )
Sažetak
Ovaj specijalistički poslijediplomski rad bavi se izvoznim strategijama vodećih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Glavni cilj rada bio je raspoznati i analizirati učinkovitost izvoznih strategija poduzeća u Republici Hrvatskoj, odnosno identificirati poslovne strategije koje doprinose poboljšanju uspješnosti poduzeća. Velika hrvatska poduzeća moraju se, prije ili kasnije, usmjeriti na internacionalizaciju poslovanja ukoliko žele ostvariti uspjeh u dugom roku te nastaviti kontinuirani rast. U svrhu prikupljanja primarnih podataka provedeno je kvalitativno empirijsko istraživanje metodom dubinskog intervjua sa predstavnicima vodećih izvoznih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Poduzeća su analizirana prema jačini konkurencije kako na domaćem tako i na stranom tržištu, oblicima izvoza, izvoznim strategijama, važnosti izvoza u ukupnom poslovanju, problemima i zaprekama s kojima se suočavaju prilikom izvoza svojih proizvoda te prema participaciji države u ukupnom poslovanju. Kao jednim od najvažnijih faktora uspješnosti ispitanici navode visoku razinu tehnološke sofisticiranosti, značajna ulaganja u znanje te važnost prilagodbe specifičnim uvjetima poslovanja na međunarodnim tržištima. Većina poduzeća ne prepoznaju značajnu konkurenciju među domaćim poduzećima koja izvoze na ista tržišta. Poduzeća obuhvaćena u istraživanju podjednako su poslovno orijentirana na domaće i na inozemno tržište s tendencijom rasta prihoda od prodaje u inozemstvu u budućnosti. Izravni izvoz je najčešće korišten oblik izvoza premda neka poduzeća nastupaju na inozemnim tržištima putem posrednika, zastupnika i drugih poduzeća. Nedovoljno poticajna fiskalna politika, nedostatak državne potpore, visoke cijene energenata te visok stupanj birokracije u državnim ustanovama ključne su prepreke s kojima se ispitanici susreću prilikom izvoza svojih proizvoda. Međutim, predstavnici svih poduzeća obuhvaćenih u istraživanju ističu važnost internacionalizacije poslovanja kao jednog od temeljnog preduvjeta rasta i dugoročnog opstanka poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Specijalistički magistarski rad na smjeru Poslovno upravljanje - MBA
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-3351 - Menadžerski alati u digitalnom poduzeću (Dabić, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb