Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 618300

Znanje (ni)je roba. Empirijska analiza jednog studentskog prosvjeda


Čulig, Benjamin; Klasnić, Ksenija; Jakšić, Jelena; Lucić, Danijela; Putar-Novoselec, Martina
Znanje (ni)je roba. Empirijska analiza jednog studentskog prosvjeda. Zagreb: Jesenski i Turk, 2013 (monografija)


CROSBI ID: 618300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanje (ni)je roba. Empirijska analiza jednog studentskog prosvjeda
(Knowledge is (not) a merchandise. Empirical analysis of one student protest)

Autori
Čulig, Benjamin ; Klasnić, Ksenija ; Jakšić, Jelena ; Lucić, Danijela ; Putar-Novoselec, Martina

Ostali urednici
Milić, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Jesenski i Turk

Grad
Zagreb

Godina
2013

Stranica
221

ISBN
978-953-222-430-6

Ključne riječi
Studentski prosvjed ; Filozofski fakultet u Zagrebu ; tipovi prosvjednika
(Student protest ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb ; types of protesters)

Sažetak
Studija prezentirana u ovoj knjizi utemeljena je na istraživanju studentskog prosvjeda koji se odvijao na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu u travnju i svibnju 2009. godine, a čiji je temeljni cilj bio realizacija prava na besplatno obrazovanje na svim obrazovnim razinama. Istraživački tim koji je proveo istraživanje sastojao se od dvoje nastavnika i šest studenata i studentica Odsjeka za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Istraživanje je provedeno metodom ankete na 402 studenta/ica sudionika/ica plenuma. Knjiga započinje kratkim pregledom povijesti studentskog aktivizma te emprijskih istraživanja studentskih prosvjeda u svijetu. Slijedi prikaz relevantnog međunarodnog i domaćeg političkog konteksta u kojemu se prosvjed odvijao i koji mu je prethodio, a nakon toga opis uspostavljanja studentske kontrole nad nastavnim procesom i prostorima fakulteta uz plenumsku i medijsku kronologiju događaja tijekom trajanja studentskog prosvjeda. Osnovni cilj istraživanja bio je provjeriti hipotezu da prosvjednici nisu homogena grupa koja zastupa iste stavove iz istih razloga, već da je riječ o različitim motivima i razlozima prosvjedovanja. Stoga je za potrebe ove studije konceptualno i operacionalno osmišljena moguća tipologiju prosvjednika pri čemu je pretpostavljeno da se pojedini tipovi u većoj ili manjoj mjeri razlikuju u temeljnim karakteristikama, kao i u vrijednosno stavovskim dispozicijama. Empirijski je utvrđeno postojanje šest statistički značajnih latentnih dimenzija, odnosno tipova prosvjednika koji su radno nazvani: Socijalna kritika neoliberalizma u obrazovanju, Prosvjed kao pokriće za nerad, Liderska autopercepcija u kontekstu prosvjeda, „Profesionalni“ prosvjednik, Mladalačko zajedništvo i Nezainteresirani konformist. U rezultatima provedenog istraživanja iznose se brojni podaci koji opisuju prosvjedne aktivnosti studenata, njihove političke stavove, socijalne aspiracije, očekivanja od budućnosti i od samog prosvjeda, njihovo povjerenje u institucije te strahovi od mogućih negativnih posljedice sudjelovanja u prosvjedu. Nakon utvrđivanja sklonosti studenata prosvjednika pojedinim dimenzijama ustavnovljene tipologije prosvjednika pristupa se opširnoj analizi stupnja te sklonosti s obzirom na ostale mjerene karakteristike i stavove prosvjedničke populacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Benjamin Čulig (autor)

Avatar Url Ksenija Klasnić (autor)

Avatar Url Danijela Lucić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čulig, Benjamin; Klasnić, Ksenija; Jakšić, Jelena; Lucić, Danijela; Putar-Novoselec, Martina
Znanje (ni)je roba. Empirijska analiza jednog studentskog prosvjeda. Zagreb: Jesenski i Turk, 2013 (monografija)
Čulig, B., Klasnić, K., Jakšić, J., Lucić, D. & Putar-Novoselec, M. (2013) Znanje (ni)je roba. Empirijska analiza jednog studentskog prosvjeda. Zagreb, Jesenski i Turk.
@book{book, author = {\v{C}ulig, Benjamin and Klasni\'{c}, Ksenija and Jak\v{s}i\'{c}, Jelena and Luci\'{c}, Danijela and Putar-Novoselec, Martina}, collectioneditor = {Mili\'{c}, Monika}, year = {2013}, pages = {221}, keywords = {Studentski prosvjed, Filozofski fakultet u Zagrebu, tipovi prosvjednika}, isbn = {978-953-222-430-6}, title = {Znanje (ni)je roba. Empirijska analiza jednog studentskog prosvjeda}, keyword = {Studentski prosvjed, Filozofski fakultet u Zagrebu, tipovi prosvjednika}, publisher = {Jesenski i Turk}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {\v{C}ulig, Benjamin and Klasni\'{c}, Ksenija and Jak\v{s}i\'{c}, Jelena and Luci\'{c}, Danijela and Putar-Novoselec, Martina}, collectioneditor = {Mili\'{c}, Monika}, year = {2013}, pages = {221}, keywords = {Student protest, Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb, types of protesters}, isbn = {978-953-222-430-6}, title = {Knowledge is (not) a merchandise. Empirical analysis of one student protest}, keyword = {Student protest, Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb, types of protesters}, publisher = {Jesenski i Turk}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font