Pregled bibliografske jedinice broj: 618067
Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje
Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje // Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt / Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija (ur.)., 2012. str. 139-157
CROSBI ID: 618067 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje
(Identity and Image of Croatia as Destination for Foreign Direct Investment: Identification of Barriers and Proposals of Measures to eliminate them)
Autori
Vickov, Davor ; Crnjak-Karanović, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt
Urednik/ci
Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija
Grad
Split
Godina
2012
Raspon stranica
139-157
ISBN
978-953-281-046-2
Ključne riječi
identitet i imidž zemlje, direktna strana ulaganja, barijere, mjere
(country identity and image, foreign direct investment, bariers, measures)
Sažetak
Imidž zemlje je kompleksan i višedimenzionalan fenomen koji ima made –in (zemlja porijekla proizvoda), come-in (imidž zemlje kao turističke destinacije), te invest – in (imidž zemlje kao destinacije za direktna strana ulaganja - DSU) dimenziju. Ovaj se rad fokusira na treću dimenziju – imidž zemlje kao destinacije za DSU. S konceptom imidžom zemlje usko je povezan koncept identiteta. U literaturi se ova dva termina objašnjavaju kao dvije strane jednog te istog novčića: identitet predstavlja način na koji netko (poduzeće, zemlja, regija, grad) želi pozicionirati sebe, svoje „proizvode“, dok imidž predstavlja način na koji kupci/dionici (potrošači, turisti, ulagači) i treće strane percipiraju poduzeće/zemlju, regiju, grad i njihove „proizvode“. Cilj ovoga rada je identificirati barijere za DSU i poslovanje kompanija u RH. Rad se, pored uvoda i zaključka, sastoji od tri teorijsko analitičke cjeline. U prvoj se objašnjava zbog čega se kompanije odlučujuću za DSU kao strategiju ulaska na strana tržišta, te zbog čega su zemlje domaćini zainteresirane za privlačenjem ovoga vida ulaganja. Polazeći od OLI paradigme, u okviru druge cjeline se na temelju prethodnih nalaza identificiraju determinante invest-in dimenzije imidža zemlje i ukazuje na konkurentski položaj Hrvatske kao destinacije za DSU. U trećoj se cjelini daju rezultati istraživanja na terenu u kom su sudjelovali strani ulagači (top-menadžment tvrtki u većinskom stranom vlasništvu). Utvrđeno je 11 čimbenika invest-in dimenzije imidža Hrvatske koji je čine (ne)privlačnom destinacijom za ulaganje i poslovanje, te je dan prijedlog mjera za njihovo uklanjanje. Predložene mjere mogu predstavljati korisno polazište institucijama i osobama u nadležnosti kojih je izgradnja identiteta Hrvatske kao destinacije za DSU.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Biljana Crnjak-Karanović
(autor)