Pregled bibliografske jedinice broj: 618058
Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza
Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza // Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt / Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija (ur.)., 2012. str. 79-102
CROSBI ID: 618058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza
(Export managers' identity – the driver of the internationalization process of Croatian SMEs: conceptual development and empirical analysis)
Autori
Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt
Urednik/ci
Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija
Grad
Split
Godina
2012
Raspon stranica
79-102
ISBN
978-953-281-046-2
Ključne riječi
menadžerski identitet, globalni sustav razmišljanja, izvozna marketinška orijentacija, internacionalizacija malih i srednjih poduzeća, izvozna uspješnost.
(Managerial identity, Global mindset, Export market orientation, SME internationalization, Export performance.)
Sažetak
Ovaj rad se bavi analizom procesa internacionalizacije malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj primjenjujući pristup menadžerskog identiteta. Pregled literature je ukazao na dominantan položaj tradicionalne teorije internacionalizacije koja u prvi plan stavlja opipljive resurse kao pokretače procesa internacionalizacije poduzeća. Međutim, teorijski pristup “globalno rođenih” ističe kako se mala i srednja poduzeća mogu internacionalizirati „instantno“, bez da prolaze faze tradicionalnog procesa internacionalizacije. Stoga, aktualne teorijske tendencije ističu kako, uz klasične resurse poduzeća (mahom opipljive), treba razmatrati i neopipljive resurse (sposobnosti) kao pokretače procesa internacionalizacije. Globalni sustav razmišljanja, kao dio menadžerskog identiteta, predstavlja održivu latentnu sposobnost malih i srednjih poduzeća izvoznika. Kao rezultat teorijskih razmatranja razvijen je konceptualni model s tri istraživačke hipoteze. Rezultati istraživanja ukazuju na: 1) neovisnost globalnog sustava razmišljanja u odnosu na varijablu međunarodnog iskustva poduzeća, te 2) izravnu i značajnu vezu globalnog sustava razmišljanja s mjerilima izvozne uspješnosti i s izvoznom marketinškom orijentacijom. Nalazi istraživanja sugeriraju kako je menadžerska spoznaja (globalni sustav razmišljanja) vitalni dio menadžerskog identiteta koji potiče učinkovite izvozne marketinške aktivnosti. Na koncu, u radu se daju praktične i institucionalne implikacije, te ograničenja i preporuke za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Dario Miočević
(autor)