Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 618058

Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza


Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, Biljana
Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza // Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt / Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija (ur.)., 2012. str. 79-102


CROSBI ID: 618058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza
(Export managers' identity – the driver of the internationalization process of Croatian SMEs: conceptual development and empirical analysis)

Autori
Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt

Urednik/ci
Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija

Grad
Split

Godina
2012

Raspon stranica
79-102

ISBN
978-953-281-046-2

Ključne riječi
menadžerski identitet, globalni sustav razmišljanja, izvozna marketinška orijentacija, internacionalizacija malih i srednjih poduzeća, izvozna uspješnost.
(Managerial identity, Global mindset, Export market orientation, SME internationalization, Export performance.)

Sažetak
Ovaj rad se bavi analizom procesa internacionalizacije malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj primjenjujući pristup menadžerskog identiteta. Pregled literature je ukazao na dominantan položaj tradicionalne teorije internacionalizacije koja u prvi plan stavlja opipljive resurse kao pokretače procesa internacionalizacije poduzeća. Međutim, teorijski pristup “globalno rođenih” ističe kako se mala i srednja poduzeća mogu internacionalizirati „instantno“, bez da prolaze faze tradicionalnog procesa internacionalizacije. Stoga, aktualne teorijske tendencije ističu kako, uz klasične resurse poduzeća (mahom opipljive), treba razmatrati i neopipljive resurse (sposobnosti) kao pokretače procesa internacionalizacije. Globalni sustav razmišljanja, kao dio menadžerskog identiteta, predstavlja održivu latentnu sposobnost malih i srednjih poduzeća izvoznika. Kao rezultat teorijskih razmatranja razvijen je konceptualni model s tri istraživačke hipoteze. Rezultati istraživanja ukazuju na: 1) neovisnost globalnog sustava razmišljanja u odnosu na varijablu međunarodnog iskustva poduzeća, te 2) izravnu i značajnu vezu globalnog sustava razmišljanja s mjerilima izvozne uspješnosti i s izvoznom marketinškom orijentacijom. Nalazi istraživanja sugeriraju kako je menadžerska spoznaja (globalni sustav razmišljanja) vitalni dio menadžerskog identiteta koji potiče učinkovite izvozne marketinške aktivnosti. Na koncu, u radu se daju praktične i institucionalne implikacije, te ograničenja i preporuke za daljnja istraživanja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Dario Miočević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, Biljana
Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza // Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt / Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija (ur.)., 2012. str. 79-102
Miočević, D. & Crnjak-Karanović, B. (2012) Identitet izvoznih menadžera - pokretač internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudzećima: konceptualni razvoj i empirijska analiza. U: Crnjak-Karanović, B., Derado, D., Fredotović, M. & Petrić, L. (ur.) Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt. Split, str. 79-102.
@inbook{inbook, author = {Mio\v{c}evi\'{c}, Dario and Crnjak-Karanovi\'{c}, Biljana}, year = {2012}, pages = {79-102}, keywords = {menad\v{z}erski identitet, globalni sustav razmi\v{s}ljanja, izvozna marketin\v{s}ka orijentacija, internacionalizacija malih i srednjih poduze\'{c}a, izvozna uspje\v{s}nost.}, isbn = {978-953-281-046-2}, title = {Identitet izvoznih menad\v{z}era - pokreta\v{c} internacionalizacije u hrvatskim malim i srednjim poudze\'{c}ima: konceptualni razvoj i empirijska analiza}, keyword = {menad\v{z}erski identitet, globalni sustav razmi\v{s}ljanja, izvozna marketin\v{s}ka orijentacija, internacionalizacija malih i srednjih poduze\'{c}a, izvozna uspje\v{s}nost.}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Mio\v{c}evi\'{c}, Dario and Crnjak-Karanovi\'{c}, Biljana}, year = {2012}, pages = {79-102}, keywords = {Managerial identity, Global mindset, Export market orientation, SME internationalization, Export performance.}, isbn = {978-953-281-046-2}, title = {Export managers' identity – the driver of the internationalization process of Croatian SMEs: conceptual development and empirical analysis}, keyword = {Managerial identity, Global mindset, Export market orientation, SME internationalization, Export performance.}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font