Pregled bibliografske jedinice broj: 617801
Istraživanje učinkovitosti provedbe PATHS-RASTEM programa u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj
Istraživanje učinkovitosti provedbe PATHS-RASTEM programa u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 100.-100. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 617801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje učinkovitosti provedbe PATHS-RASTEM programa u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj
(Study of effectiveness of PATHS-RASTEM program in pre-school settings in Croatia)
Autori
Mihić, Josipa ; Novak, Miranda ; Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 100.-100.
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalno-emocionalne kompetencije; prevencija; znanstveno-utemeljeni programi; evaluacija
(socio-emotional competencies; prevention; science-based programs; evaluation)
Sažetak
Predškolski PATHS-RASTEM program (Razvijanje Alternativnih STratEgija Mišljenja) je znanstveno-utemeljen univerzalni preventivni program usmjeren na razvijanje socijalno-emocionalnih kompetencija kod djece predškolskog uzrasta (autori programa: Domitrovich, C., Greenberg, M., Kusché, C.A. i Corte R.). Program se sastoji od 37 lekcija koje dva puta tjedno u trajanju od jednog sata provode za to educirani odgajatelji u prostoru predškolske ustanove. PATHS-RASTEM program je prepoznat kao jedan od 10 najučinkovitijih programa prevencije nasilničkog ponašanja od strane Centra za istraživanje prevencije nasilja, SAD. Istraživanja su pokazala kako predškolski PATHS-RASTEM program značajno razvija sposobnost prepoznavanja emocija kod djece te razvija strategije nenasilnog rješavanja sukoba. U 2011. godini je po prvi puta započela implementacija univerzalnog preventivnog programa PATHS-RASTEM u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj. Program se u Hrvatskoj započeo provoditi unutar projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ (voditeljica prof.dr.sc. Josipe Bašić) financiranog od strane fonda Jedinstvo uz pomoć znanja i MZOŠ-a RH. Program se provodio u 6 predškolskih ustanova u Hrvatskoj – u dva vrtića u gradu Zagrebu, dva vrtića u Rijeci, jednom vrtiću u Vrsaru i jednom vrtiću u Labinu. U svakoj od predškolskih ustanova se program provodio od rujna 2011. do ožujka 2012. u dvije skupine djece u dobi od 4. do 6. godine. Kako bi se ispitala učinkovitost programa osmišljen je kvazi-eksperimentalni dizajn istraživanja. Cilj istraživanja je bio ispitati razlike u socijalno-emocionalnim kompetencijama djece uključene u PATHS-RASTEM program i djece koja nisu bila uključena u program te ispitati kvalitetu implementacije predškolskog PATHS-RASTEM programa. Provedene su tri točke mjerenja (prosinac 2010., rujan 2011. te ožujak 2012.) tijekom kojih je provedena procjena djece od strane odgajateljica. U ovom radu će biti prezentiran nacrt istraživačke studije učinkovitosti provedbe predškolskog PATHS-RASTEM programa s posebnim naglaskom na rezultatima provedenog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb