Pregled bibliografske jedinice broj: 617715
Strah od stranoga jezika u razrednom okruženju
Strah od stranoga jezika u razrednom okruženju // Stavovi promjena - promjena stavova / Vučo, Julijana ; Milatović, Biljana (ur.).
Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2011. str. 239-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 617715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od stranoga jezika u razrednom okruženju
(Foreign Language Classroom Anxiety: A Classroom Perspective)
Autori
Božinović Nikolina ; Didović Baranac, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Stavovi promjena - promjena stavova
/ Vučo, Julijana ; Milatović, Biljana - Nikšić : Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2011, 239-249
ISBN
978-86-7798-059-7
Skup
Stavovi promjena - promjena stavova
Mjesto i datum
Nikšić, Crna Gora, 2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strah od stranoga jezika; spolne razlike; skala za mjerenje straha od stranoga jezika
(foreign language anxiety; gender differences; foreign language classroom anxiety scale)
Sažetak
U članku je riječ o strahu od stranoga jezika koji predstavlja važno područje istraživanja u glotodidaktici. Navedeni afektivni faktor ima utjecaj na brojne komponente procesa učenja, kao i na sam uspjeh u učenju. U prvom dijelu rada navedene su ključne definicije pojma straha od stranoga jezika, dok su u drugom dijelu predstavljeni rezultati kvantitativnog istraživanja koje je provedeno na Američkoj visokoj školi za management i tehnologiju u Dubrovniku i na Sveučilištu u Dubrovniku na uzorku od 156 odraslih učenika njemačkog, španjolskog, francuskog i talijanskog jezika koji se uče kao drugi, odnosno treći strani jezik. Za ispitivanje straha od stranoga jezika autorice su koristile Skalu za mjerenje straha od stranoga jezika u razrednoj situaciji (Horwitz, 1983). Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj je mjeri strah od stranoga jezika prisutan kod učenika stranih jezika. Istraživanjem se također nastojalo utvrditi postojanje spolnih razlika u odnosu na strah od stranoga jezika, razlike u intenzitetu straha među ispitanicima koji uče različite strane jezike, te percepcija ispitanika o težini pojedinog stranih jezika. Rezultati su pokazali da je prosječan strah od stranoga jezika kod naših ispitanika relativno nizak, nadalje nisu utvrđene značajne razlike među ispitanicima s obzirom na spol kao ni s obzirom na pojedini strani jezik koji se uči. Engleski jezik je procijenjen kao najlakši, a francuski kao najteži jezik za učenje. U završnom dijelu navode se implikacije za nastavnu praksu, te se daju smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku