Pregled bibliografske jedinice broj: 617413
Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju sintaksom hrvatskoga jezika
Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju sintaksom hrvatskoga jezika // Bosanskohercegovački slavistički kongres : zbornik radova. Knj. 1 / Halilović, Senahid (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012. str. 269-278 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 617413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju sintaksom hrvatskoga jezika
(Developmental features of children's language in acquisition of Croatian language syntax)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Bosanskohercegovački slavistički kongres : zbornik radova. Knj. 1
/ Halilović, Senahid - Sarajevo : Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012, 269-278
Skup
Bosanskohercegovački slavistički kongres (1 : 2011)
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 26.05.2011. - 28.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječji jezik; rano poučavanje materinskoga jezika; sintaktička razvojna obilježja
(children's language; early teaching of mother tongue; syntactic developmental features)
Sažetak
Usvajanje jezika uključuje pojavu gramatike pa je bitno povezano s jezičnim sastavnicama: fonetikom i fonologijom, morfologijom, semantikom, leksikologijom, pragmatikom i sintaksom. Kada dijete proizvede prvu riječ (1 - 1, 5 god.), započinje sintaktički razvoj. Rečenice koje nastaju između prve i druge godine jednočlani su izrazi (tzv. telegrafske rečenice krnje strukture) (Jelaska, 2007). Oko druge godine rečenica se proširuje i postaje dvočlana struktura dok oko treće godine dijete posjeduje određeni fond riječi na koje može primjenjivati morfološka pravila i poslagivati ih u složenije sintaktičke strukture (Kuvač, 2007). Smatra se da dijete svoju rečenicu proširuje jednom riječju godišnje pa tako sedmogodišnje dijete u prosjeku ima rečenicu od sedam riječi (Pavličević-Franić, 2005). Pojam dječjega jezika (Jakobson, 1941) označava rezultat ranoga učenja jezika i središnje je pitanje usvajanja jezika koje ne završava polaskom djeteta u školu. Stoga je cilj istraživanja utvrditi razvojna obilježja i njihov utjecaj na ovladavanje sintaksom hrvatskoga jezika u ranom institucionalnom poučavanju (7. - 12. godine života, tj. 1. - 6. r. osnovne škole). Korpus čine pisani radovi učenika (N = 200). Podatci će se analizirati metodom analize sadržaje i obraditi u SPSS programu za statistiku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)