Pregled bibliografske jedinice broj: 617180
Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja
Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja // Pedagogijska istraživanja, 9. (2012), 1-2; 9-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 617180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja
(Antipedagogy and modern Concepts of Education)
Autori
Pranjić, Marko
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9.
(2012), 1-2;
9-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
antipedagogija; pedagoški optimizam; pedagoški pesimizam; pedagoški interakcionizam /realizam; pedagoški agensi
(antipedagogy; pedagogical optimism; pedagogical pessimism; pedagogical interaction/realism; pedagogical agents)
Sažetak
Odgoj kao središnja tema odgojnih znanosti ne prestaje zaokupljati mnoge pedagoge iz različitih kulturnih okruženja. Pokušava ga se sagledavati s puno strana kako bi se doprelo do njegove biti, maksimalno ga istražilo i unaprijedilo. Tome želi doprinijeti i ovaj prilog u kojem se najprije razmatra antipedagogija kroz njena bitna određenja, a onda predstavljaju i kritički analiziraju tri suvremena pristupa odgoju: pedagoški optimizam, pedagoški pesimizam, pedagoški interakcionizam/realizam, ali se govori i o individualnoj odgovornosti odgajanika kao i o nekim važnim odgojnim agensima. Na pedagoški optimizam i pedagoški pesimizam se gleda kao na dvije ekstremne pozicije koje je teško znanstveno braniti pa stoga vjerojatno imaju manje svijetlu budućnost, dok se pedagoški interakcionizam/realizam vidi kao realnije shvaćanje odgoja koje u sebi nosi elemente realnog pedagoškog optimizma i kritičnog pedagoškog pesimizma sa znatno većim brojem pristalica istraživanja odgojne djelatnosti pa stoga i sa izvjesnijom budućnošću. Pritom se ni u kojem slučaju ne želi ispustiti iz vida središnje obilježje odgajanika kao subjekta odgoja, naime, njegovu slobodu koja bez obzira na kvalitetu odgojne ponude može dovesti u pitanje odgojni proces pa samim tim i učinak odgojnoga nastojanja. U svemu tome nije se htjelo zaobići odgojne agense, njihovu međusobnu interakciju i komunikaciju kao i neke druge važne odgojne teme koje uvelike zaokupljaju istraživačku kreativnost suvremenih promicatelja odgojnih znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Marko Pranjić
(autor)