Pregled bibliografske jedinice broj: 616878
Individualizacija rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod djece sa cerebralnom paralizom
Individualizacija rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod djece sa cerebralnom paralizom // Methodological Conference for the High Quality of Teacher - and Kindergartenteacher Training / Lepeš, J. (ur.).
Subotica: Szabadka : Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2012. str. 171-172 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 616878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Individualizacija rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod djece sa cerebralnom paralizom
(Individualized work in teaching body and health culture among children with cerebral paralysis)
Autori
Vidranski, Tihomir ; Tomac, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Methodological Conference for the High Quality of Teacher - and Kindergartenteacher Training
/ Lepeš, J. - Subotica : Szabadka : Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2012, 171-172
ISBN
978-86-87095-28-1
Skup
Methodological Conference for the High Quality of Teacher - and Kindergartenteacher Training
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 15.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cerebralan paraliza ; nastava TZK ; Individualizacija rada
(cerebral palsy ; teaching PE ; individualization)
Sažetak
Cerebralna paraliza posljedica je nedovoljno razvijenog centralnog ţivčanog sustava ili patološkog procesa odigranog na različitim djelovima mozga u najranijoj dobi. Prema nekim stastistikama na stotinu tisuća stanovnika rodi se sedmero djece sa cerebralnom paralizom(CP). Prema statistici voĎenoj unazad 30 godina na 2000 ţivoroĎene djece, pet ih se raĎa sa CP. U Republici Hrvatskoj registrirano je oko 2000 djece sa CP (Ciliga, Petrinović-Zekan, Trošt, 2007). Na taj način moţe se zaključiti da se trenutno u hrvatskim školama nalazi znatan broj djece sa CP.S obzirom da suvremena hrvatska škola pretpostavlja integraciju djece s posebnim obrazovnim potrebama (HNOS, 2006) potrebno je načiniti niz aktivnosti za uspješno uključivanje djece sa CP u hrvatski obrazovni sustav.Individualizacija rada u nastavi TZK predstavlja najoptimalniju prilagodu sadrţaja i metoda rada individualnim obiljeţjima subjekata. Za takvu prilagodu je neophodno poznavanje svih relacija razvijenosti antropoloških značajki subjekta kao i razina zdravstvenog statusa(Vidranski, Brozović 2012). Takvom prilagodbom omogućavaju se mnogi benefiti nastavnog procesa kao što su (Findak, 1999): povećanje učenikove inicijative, kreativnosti i stvaralaštva ; skupinu učenika ne čini zbroj jednakih individua, time učitelj postaje suradnik i savjetnik svojim učenicima. Individualizacija rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod djece sa cerebralnom paralizom se najviše očituje u prilagodbi: Metoda rada Mjera osiguranja nastavnog procesa Sadržaja rada Tehničkoj prilagodbi nastave uz pomoć invalidskih kolica Na osnovu navedenog postoji potreba za sveobuhvatnim prikazom različitih smjernica individualizacije rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod djece sa CP. Takovim radom trebale bi se prikazati osnovne smjernice metoda rada u nastavi TZK glede provoĎenja vjeţbanja na različitim spravama, različitim načinima pristupa spravama u invalidskim kolicima, specifičnim asistencijama čuvanja i pomaganja glede izvoĎenja vjeţbi, premještanja osobe s invaliditetom te organizacije prostora koja je uvjetovana osobitostima ove populacije vjeţbača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek