Pregled bibliografske jedinice broj: 616784
Benzinske postaje u funkciji hrvatskog turizma
Benzinske postaje u funkciji hrvatskog turizma // Acta turistica nova, 6 (2012), 2; 173-192 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 616784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Benzinske postaje u funkciji hrvatskog turizma
(Petrol stations in the service of Croatian tourism)
Autori
Petar, Saša ; Pregelj, Anđelko ; Buntak, Krešimir
Izvornik
Acta turistica nova (1846-4394) 6
(2012), 2;
173-192
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
benzinske postaje ; Hrvatsko gospodarstvo ; hrvatski turizam
(Petrol stations ; Croatian economy ; Croatian tourism)
Sažetak
Hrvatski turizam najvažnija je grana hrvatskog gospodarstva. Godišnje se od turizma uprihodi 6 – 6, 7 mlrd EUR, a ovise o broju noćenja i posjećenosti. Turistička ponuda Hrvatske vrlo je raznolika a sastoji se od nautičkog, izletničkog, ronilačkog, kongresnog, kulturnog, ekološkog, seoskog, vjerskog, pustolovnog, zdravstvenog, lovnog ili ribolovnog turizma. U Republici Hrvatskoj 90% tržišta benzinskih postaja danas drži 5 velikih opskrbljivača: INA, TIFON, OMV, PETROL, LUKOIL, dok preostalih 10% drže mali privatnici. Da bi sirova nafta došla do krajnjeg potrošača kao naftni derivat, mora proći cijeli proces od istraživanja, prerade, skladištenja i distribucije. Osnovni je princip utvrditi što rade spomenuti tržišni lideri kako bi proširili svoje poslovanje otvaranjem novih benzinskih postaja i širenjem mreže. Predmet rada izraz je zanimanja za položaj (lokaciju) i funkciju BP u današnjem turbulentnom okružju kada svi žele biti najbolji na tržištu. Da bi to uspjelo, poduzeće mora biti konkurentno. Svrha i cilj ovog rada je definirati pojam turizma, benzinske postaje, nafte i naftnih derivata te ukazati na lokaciju BP na teritoriju RH. Također je cilj dati odgovor da li su BP svojom lokacijom u Hrvatskoj u funkciji turizma ili su građene po nekom drugom planu. Ovaj se rad sastoji od nekoliko sadržajnih cjelina koje se međusobno nadovezuju i nadopunjavaju. U uvodnom dijelu donosi se aktualnost teme, predmet, svrha i cilj seminarskog rada, te kratak sadržaj rada. Nadalje se objašnjava sam pojam i navode glavni konkurenti. U nastavku objašnjene su faze dobivanja gotovog proizvoda od rafinerije do krajnjeg potrošača. O turističkim potencijalima govori dio, koji je vezan s naslovom Hrvatska- mala zemlja za veliki odmor. Na kraju rada dan je odgovor da li su BP u Hrvatskoj u funkciji turizma.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- .C.I.R.E.T. (Centre de Recherches et d`Etudes Touristiques), Aix-en-Provence, CAB International, SCOPUS, Hrčak,