Pregled bibliografske jedinice broj: 616179
Važnost praktičnog rada u ostvarivanju prirodoslovne pismenosti
Važnost praktičnog rada u ostvarivanju prirodoslovne pismenosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 4; 459-470 doi:UDK 371.388:53/59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 616179 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost praktičnog rada u ostvarivanju prirodoslovne pismenosti
(The importance of the practical work in achieving scientific literacy)
Autori
Dujmović, Ivana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60
(2011), 4;
459-470
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
integracija; osnovna škola; praktičan rad; prirodoslovni nastavni predmeti; prirodoslovna pismenost
(integration; elementary school; practical work; natural science subjects; scientific literacy)
Sažetak
Osuvremenjivanje nastavnih programa u osnovnoj školi i integriranje nastavnih sadržaja prirodoslovnih predmeta (Biologija, Kemija i Fizika) osposobit će mlade naraštaje za očuvanje prirodnog i društvenog okoliša. Učenjem prirodoslovnih sadržaja razvija se svjesnost o povezanosti i komplementarnosti odnosa prirodnih znanosti i tehnologije sa suvremenim načinom života ; stoga je težnja suvremenog društva svakom pojedincu dati temeljna prirodoznanstvena znanja i vještine, odnosno prirodoznanstveno ga opismeniti i osposobiti za cjeloživotno učenje. Prirodoslovno opismenjavanje postiže se izvedbom različitih oblika praktičnih radova, čime se učenika potiče na samostalnost i kreativnost, stvaranje vlastitog mišljenja, razvijanje sposobnosti promatranja i uočavanja uzročno-posljedičnih veza u prirodi. Primjenom prirodoznanstvenih metoda istraživanja kroz različite oblike praktičnih radova učenike se osposobljuje za prepoznavanje ključnih dijelova znanstvenog istraživanja, pronalaženje novih rješenja, razvija se njihovo kritičko mišljenje i donošenje zaključaka na temelju dokaza. Sudjelovanjem u praktičnom radu učenik stječe osobno iskustvo koje je primjenjivo u stvarnom životu, pri čemu ostvarena prirodoslovna pismenost postaje potreba na svim razinama života, od osobne preko društvene do poslovne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija