Pregled bibliografske jedinice broj: 616092
Faktori poslovnog uspjeha hotelskog poduzeća
Faktori poslovnog uspjeha hotelskog poduzeća // Tourism and hospitality management, 9 (2003), 2; 139-152 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 616092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Faktori poslovnog uspjeha hotelskog poduzeća
(Performance Factors of the Hotel Enterprise)
Autori
Ivanović, Slobodan
Izvornik
Tourism and hospitality management (1330-7533) 9
(2003), 2;
139-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
poslovni uspjeh ; poslovna funkcija ; konkurentska prednost ; faktor uspjeha ; kvaliteta usluga
(business success ; business function ; competitive advantage ; factor of success ; service quality)
Sažetak
Poslovni uspjeh hotelskog poduzeća nesumnjivo ovisi od međuodnosa hotelskih poduzeća i hotelske industrije kao cjelovite sredine u kojoj rade i djeluju. Iz takve sredine hotelska poduzeća sigurno dobivaju potrebne informacije kako bi se orijentirala u svojim poslovnim aktivnostima. To predstavlja siguran način smanjenja stupnja neizvjesnosti i poboljšanja kvalitete strategijskih odluka. Za hotelsko poduzeće je relevantna specifična ili poslovna sredina koja ovisi od turističkog tržišta na kojem se ono pojavljuje. Jedno od veoma popularnih objašnjenja odnosa poduzeća i sredine je model prirodne selekcije koji se zasniva na biološkim teorijama populacione evolucije. Naglasak u ovom modelu dat je na neku vrstu prirodne selekcije u Darvinovoj teoriji evolutivne adaptacije. Akceptirajući ovu teoriju, hotelska industrija u našem slučaju omogućuje opstanak samo onim hotelskim poduzećima koja se uspješno prilagođavaju. Valja naglasiti i to, da je veoma teško činiti potpunu analogiju zbivanja u hotelskoj industriji sa teorijom evolutivne adaptacije. Hotelska industrija određuje koji su kritički faktori uspjeha koje hotelsko poduzeće mora posjedovati i koristiti kako bi ostvarilo poslovni uspjeh. Inovativna hotelska poduzeća planski stvaraju kombinaciju aktive i stručnosti što im omogućuje osobnu kompetentnost na osnovu koje se može stvoriti i održavati relativno trajna konkurentna prednost u poslovnoj sredini i na turističkim tržištima. Inovativno hotelsko poduzeće u pravilu stvara kritične faktore uspjeha koji postaju kriteriji dobrog poslovnog ponašanja u hotelskoj industriji za sva hotelska poduzeća koji su učesnici u gospodarskom poslovanju regije ili zemlje. Poznavanje pokretačkih snaga omogućuje definiranje pravih prioritetnih strategijskih pitanja za koja treba naći adekvatna rješenja. Strategijska pitanja mogu se odnositi kako na održavanje ili poboljšavanje postojeće strategijske pozicije u okvirima hotelske industrije, tako i na izbor novih poslovnih područja tj. domaćih ili stranih turističkih tržišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Slobodan Ivanović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- CAB Abstracts
- EconLit
- Cabell's Directories
- ERIH Plus
- Hospitality & Tourism Complete (EBSCO Publishing)
- Hrčak
- RePEc
- Scopus
- ZBW – Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften