Pregled bibliografske jedinice broj: 615792
Dunav – prirodni prometni put ili „koridor“ (Poseban osvrt na Srijem od sredine 19. i početak 20. stoljeća)
Dunav – prirodni prometni put ili „koridor“ (Poseban osvrt na Srijem od sredine 19. i početak 20. stoljeća) // Divan je kićeni Srijem / Živić, Dražen ; Cvikić, Sandra (ur.).
Nijemci : Vukovar: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2012. str. 17-24
CROSBI ID: 615792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dunav – prirodni prometni put ili „koridor“ (Poseban osvrt na Srijem od sredine 19. i početak 20. stoljeća)
(Summary)
Autori
Živaković-Kerže, Zlata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Divan je kićeni Srijem
Urednik/ci
Živić, Dražen ; Cvikić, Sandra
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Nijemci : Vukovar
Godina
2012
Raspon stranica
17-24
ISBN
978-953-55519-1-1
Ključne riječi
Dunav, coridor, Srijem
(The Danube, corridor, Srijem)
Sažetak
U radu se nastoji utvrditi uloga Dunava, prirodnog prometnog puta ili „koridora“ za sve vrste interesa i kretanja naroda i roba, i to u odnosu na pojedina srijemska mjesta, npr. Vukovara i Zemuna. Pri tome se posebice prati sredina 19. stoljeća kada se pojačalo trgovačko i putničko zanimanje za riječni promet Dunavom, prvorazrednom i tradicionalnom prometnom putu. To je i vrijeme kada su u Slavoniji i Srijemu snažnije provedeni regulacijski radovi povezani sa sigurnijom plovidbom Savom i Dravom, kao značajnim spojevima na Dunav. Sve je to osiguralo u 19. i početkom 20. stoljeća riječnom prometu karakteristiku laganijeg i jeftinijeg prijevoza. Međutim, unatoč blizini dunavskog prometnog puta ili „koridora“ bilo je i razloga i kočnica koji su izravno utjecali na sporiji gospodarski razvoj Srijema te zaostajanje i nemogućnost prerastanja iz trgovišnih okvira pojedinih mjesta smještenih na tom putu (npr. Vukovara). Naime, iako smješten na podunavskom prometnom pravcu, u blizini donjodravske i donjosavske ravnice, kasna gradnja regionalne mreže makadamskih cesta, nepostojanje mosta preko Dunava, nepostojanja vodene prometnice između Dunava i Save te kasna izgradnja željezničke pruge do Vukovara (od Borova) i preusmjeravanje trgovine na novu alföldsko-riječku željeznicu utjecali su da lokalna trgovina nije omogućila Vukovaru da potpuno iskoristi gospodarske mogućnosti dunavskog plovnog prometnog pravaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
252-2522632-2629 - Društvena i gospodarska povijest Slavonije od 1699.-1868.: putevi modernizacije (Kerže-Živaković, Zlata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatski institut za povijest, podružnica Slavonski Brod