Pregled bibliografske jedinice broj: 615717
Problem kauzalnosti u pedagogijskom istraživanju
Problem kauzalnosti u pedagogijskom istraživanju // Pedagogij: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko, Šoljan, Nikša, N., Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 58-67 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 615717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problem kauzalnosti u pedagogijskom istraživanju
(The problem of causality in educational research)
Autori
Jagić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogij: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko, Šoljan, Nikša, N., Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 58-67
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Pedagogij: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kauzalnost; pedagogijske zakonitosti; pedagogijske pojave; pedagogijsko istraživanje; eksperiment i neksperimentalne metode
(causality; the pedagogical principles; pedagogical phenomena educational research; experiment and nonexperimental methods)
Sažetak
Predmet kojim se bavi pedagogija pripada svakidašnjem iskustvu čovjeka koji preko njega dolazi do određenih mišljenja na temelju subjektivnog iskustva. Pedagog u istraživanju svog predmeta upotrebljava znanstveni pristup koji karakterizira: selektivna upravljenost na određene fenomene, sustavnost, objektivnost, kontrola i ponovna provjera, te opreznost u generalizaciji. Pedagogija istraživanjem prikuplja činjenični materijal, analizom otkriva veze i odnose između pojava i prodire prema suštini problema, koji formulira u općim pravilima, načelima, zakonima i teorijama. Kauzalnosti i zakonitosti u pedagogijskim pojavama vrlo su složene i nije ih jednostavno i jednoznačno u visokoj vjerojatnosti iskazati i dokazati. Rezultat znanstvenog pristupa je sustav provjerenih spoznaja o pojavama, zakonima i teorijama predmeta proučavanja, i sustav spoznaja koji dopušta ne samo razumijevanje i predviđanje, nego i uspješnu praktičnu primjenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija