Pregled bibliografske jedinice broj: 615696
Turizam i slobodno vrijeme: mogućnosti i načini provođenja
Turizam i slobodno vrijeme: mogućnosti i načini provođenja // Pedagogijska istraživanja, 2 (2005), 1; 101-111 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 615696 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Turizam i slobodno vrijeme: mogućnosti i načini provođenja
(Tourism and Leisure: Possibilities and ways of conducting)
Autori
Jagić, Stjepan
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2
(2005), 1;
101-111
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
rad; slobodno vrijeme; turist; turizam; turistička kultura; odgoj i obrazovanje
(work; leisure; tourist; tourism; tourism culture; education)
Sažetak
U članku se analiza bit odnosa slobodnog vremena i turizma, jer su oni nedjeljiva cjelina. Bez slobodnog vremena nema putovanja ni turizma. Prema mnogim definicijama turizma implicite je definirano i slobodno vrijeme, jer one uvijek ističu privremeno kretanje i boravljenje izvan domicila u kojem se ostvaruju razne aktivnosti što nisu vezane za zarađivanje, a to su zabava, rekreacija, neobvezatno učenje i druge aktivnosti slobodnog vremena. Pedagogija slobodnog vremena zainteresirana je za turizam jer je on jedan od funkcionalnih čimbenika odgoja i obrazovanja. Programi školskih izleta i ekskurzija ujedno su svojevrsni turistički programi koji imaju nezamjenjivu ulogu i mjesto u sustavu izvanškolskih odgojno-obrazovnih aktivnosti škole. Oni omogućavaju korištenje neposrednih izvora znanja koja su nužna i bitna za kvalitetan odgoj i obrazovanje. Uza sve uvažavanje suvremene, visoko sofisticirane nastavne tehnologije (audio i videosredstva, a napose kompjutera), njome ipak u zatvorenim prostorima nije moguće dočarati, oprimjeriti i zamijeniti značajne izvore znanja iz neposredne stvarnosti. Njima se, prije svega, stječe neposredno osobno iskustvo, tj. provjeravaju i primjenjuju informacije i znanja dobivena u školi, ponajviše iz područja prirodoslovlja, zemljopisa, povijesti, povijesti umjetnosti, jezične izobrazbe itd. Suvremeni turizam obilježavaju prvorazredni odgojno-obrazovni i interkulturalni zahtjevi i funkcije jer se od svih koji u njemu na bilo koji način aktivno sudjeluju, zahtijeva mnogo kulturne svijesti i posebnih znanja i toliko ih kulturno obogaćuje da pretpostavlja i stvara posebnu turističku kulturu koja je ujedno i kultura provođenja slobodnog vremena. Pedagoška bit i značenje turizma, jednostavno kazano, zrcali se u načelu: »Putuj da bi učio – uči da bi putovao«.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija