Pregled bibliografske jedinice broj: 615265
Kako govori more? Jezična konstrukcija Dalmacije u hrvatskoj zabavnoj glazbi
Kako govori more? Jezična konstrukcija Dalmacije u hrvatskoj zabavnoj glazbi // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici. Zbornik radova s 25. međunarodnog skupa HDPL-a održanog 12-14. svibnja 2011. u Osijeku / Pon, Leonard - Karabalić, Vladimir - Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 185-197
CROSBI ID: 615265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako govori more? Jezična konstrukcija Dalmacije u hrvatskoj zabavnoj glazbi
(What is the dialect of the sea? The linguistic construction of Dalmatia in Croatian popular music)
Autori
Žanić, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici. Zbornik radova s 25. međunarodnog skupa HDPL-a održanog 12-14. svibnja 2011. u Osijeku
Urednik/ci
Pon, Leonard - Karabalić, Vladimir - Cimer, Sanja
Izdavač
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
Grad
Osijek
Godina
2012
Raspon stranica
185-197
ISBN
978-953-314-049-0
Ključne riječi
festivali zabavne glazbe, turizam, regionalni identiteti, dalmatinska koine, jezični prestiž
(popular music festivals, tourism, regional identities, Dalmatian koine, linguistic prestige)
Sažetak
Glazba kao oblik kulturne komunikacije i sveprisutni kulturni proizvod ima veliku ulogu u evociranju osjećaja mjesta, ali i u procesu njegova stvaranja. Na III. festivalu zabavne glazbe u Opatiji 1960. izvedena je pjesma U nedilju, Ane (Mali motorin), te postala evergreen koji se do danas obrađuje u raznim žanrovima. Za sociolingvistiku je bitna zato što je prva poratna zabavna skladba na jednom nestandardnom idiomu. Dijalektološka analiza pokazuje da tekst nije pisala izvorna govornica "dalmatinskoga", no u nj je uključila sve bitne leksičke i morfološke elemente koji ga čine prototipom dalmatinske koinē, konstrukta kakav će uskoro početi sustavno promovirati festival u Splitu i autori i pjevači iz Dalmacije. Iz rakursa kulturalnih studija, posrijedi je diskurs kojim kontinentalni nacionalni Centar oblikuje predodžbu svoga subnacionalnoga Drugoga na jugu - ambijentalno, motivski, posljedično i jezično. Rad nastoji pokazati zašto je u trenutku demonopolizacije standardnog jezika u zabavnoj glazbi generički idiom arkadijskoga ljetnog ambijenta postala srednjodalmatinska čakavska ikavica umjesto, što se također moglo očekivati, dubrovački ili neka sjevernočakavska, kvarnersko-istarska stilizacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152481-2479 - Politike nacionalnog identiteta i povijesni lomovi (Cipek, Tihomir, MZOS ) ( CroRIS)
015-0152482-2683 - Metaforizacije političke zajednice u javnom diskursu: Hrvatska i Europska unija (Žanić, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Ivo Žanić
(autor)