Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 615201

Imanentnost interkulturalizma u turizmu


Jagić, Stjepan
Imanentnost interkulturalizma u turizmu // Sociologija i prostor, 42 (2004), 1; 195-218 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 615201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Imanentnost interkulturalizma u turizmu
(The immanence of interculturalism in tourism)

Autori
Jagić, Stjepan

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 42 (2004), 1; 195-218

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
kultura; multikulturalizam; interkulturalizam; odgoj i obrazovanje; turizam; selektivni turizam; seoski turizam
(culture; multiculturalism; interculturalism; education; tourism; alternative tourism; rural tourism)

Sažetak
U članku se analiziraju neke teze o odnosu i povezanosti turizma i kulture, odnosno interkulturalna obilježja turizma. Turizam poprima takve razmjere u svijetu, da ga kao fenomen modernoga društva valja proučavati, ne samo s ekonomskoga, već i sa socijalnoga, političkoga, kulturnoga, ekološkog i pedagoškog stajališta. Međutim, u središtu interesa ipak su ekonomski utjecaji i doprinosi turizma razvoju nacionalnih gospodarstava. Turizam u cjelini, a posebice međunarodni turizam, ostavlja upečatljive tragove u svim prostorima i na svim pravcima kojima se turisti kreću. Neekonomska, kulturna, interkulturalna i pedagoška funkcija turizma pojavljuje se u dvoznačnom obliku, tj. neposrednim i posrednim utjecajima. Neposredan utjecaj dolazi od samog fenomena turizma i odnosi se na prikupljanje ili usvajanje vrijednosti drugih kultura ili čak kulture naroda kome turist pripada. Posredan utjecaj jest sve ono što prethodi putovanju i tiče se turističkoga, tj. kulturnog i interkulturalnog obrazovanja turista, kako bi mogao na efikasan način provesti putovanja i imao koristi od njih. Prvi oblik ima značajke procesa akulturacije, a drugi procesa inkulturacije. Turizam je suptilan suproizvod susreta dviju ili više kultura, a kulturna dinamika je posebna vrijednost koja oplemenjuje ljude i društvenu sredinu. Osnovne pretpostavke za sagledavanje i definiranje interkulturalne dimenzije turizma sadržane su u njegovim sastavnicama. To su, prije svega, susret, dijalog, razmjena, uzajamno informiranje, razumijevanje i prihvaćanje. U temeljnom odnosu turizma, domaćin gost, ostvaruje se svojevrstan dijalog kulturnih i nacionalnih identiteta. Svaki sudionik u kontaktu i razmjeni, predstavlja, zastupa i nudi svoju kulturu, što predstavlja interkulturalnu komunikaciju prvoga reda. Susret čovjeka sa čovjekom najdragocjenija je značajka turizma. Turizam je, zapravo, dijalog identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Stjepan Jagić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Jagić, Stjepan
Imanentnost interkulturalizma u turizmu // Sociologija i prostor, 42 (2004), 1; 195-218 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Jagić, S. (2004) Imanentnost interkulturalizma u turizmu. Sociologija i prostor, 42 (1), 195-218.
@article{article, author = {Jagi\'{c}, Stjepan}, year = {2004}, pages = {195-218}, keywords = {kultura, multikulturalizam, interkulturalizam, odgoj i obrazovanje, turizam, selektivni turizam, seoski turizam}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {42}, number = {1}, issn = {1846-5226}, title = {Imanentnost interkulturalizma u turizmu}, keyword = {kultura, multikulturalizam, interkulturalizam, odgoj i obrazovanje, turizam, selektivni turizam, seoski turizam} }
@article{article, author = {Jagi\'{c}, Stjepan}, year = {2004}, pages = {195-218}, keywords = {culture, multiculturalism, interculturalism, education, tourism, alternative tourism, rural tourism}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {42}, number = {1}, issn = {1846-5226}, title = {The immanence of interculturalism in tourism}, keyword = {culture, multiculturalism, interculturalism, education, tourism, alternative tourism, rural tourism} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font