Pregled bibliografske jedinice broj: 615201
Imanentnost interkulturalizma u turizmu
Imanentnost interkulturalizma u turizmu // Sociologija i prostor, 42 (2004), 1; 195-218 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 615201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imanentnost interkulturalizma u turizmu
(The immanence of interculturalism in tourism)
Autori
Jagić, Stjepan
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 42
(2004), 1;
195-218
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kultura; multikulturalizam; interkulturalizam; odgoj i obrazovanje; turizam; selektivni turizam; seoski turizam
(culture; multiculturalism; interculturalism; education; tourism; alternative tourism; rural tourism)
Sažetak
U članku se analiziraju neke teze o odnosu i povezanosti turizma i kulture, odnosno interkulturalna obilježja turizma. Turizam poprima takve razmjere u svijetu, da ga kao fenomen modernoga društva valja proučavati, ne samo s ekonomskoga, već i sa socijalnoga, političkoga, kulturnoga, ekološkog i pedagoškog stajališta. Međutim, u središtu interesa ipak su ekonomski utjecaji i doprinosi turizma razvoju nacionalnih gospodarstava. Turizam u cjelini, a posebice međunarodni turizam, ostavlja upečatljive tragove u svim prostorima i na svim pravcima kojima se turisti kreću. Neekonomska, kulturna, interkulturalna i pedagoška funkcija turizma pojavljuje se u dvoznačnom obliku, tj. neposrednim i posrednim utjecajima. Neposredan utjecaj dolazi od samog fenomena turizma i odnosi se na prikupljanje ili usvajanje vrijednosti drugih kultura ili čak kulture naroda kome turist pripada. Posredan utjecaj jest sve ono što prethodi putovanju i tiče se turističkoga, tj. kulturnog i interkulturalnog obrazovanja turista, kako bi mogao na efikasan način provesti putovanja i imao koristi od njih. Prvi oblik ima značajke procesa akulturacije, a drugi procesa inkulturacije. Turizam je suptilan suproizvod susreta dviju ili više kultura, a kulturna dinamika je posebna vrijednost koja oplemenjuje ljude i društvenu sredinu. Osnovne pretpostavke za sagledavanje i definiranje interkulturalne dimenzije turizma sadržane su u njegovim sastavnicama. To su, prije svega, susret, dijalog, razmjena, uzajamno informiranje, razumijevanje i prihvaćanje. U temeljnom odnosu turizma, domaćin gost, ostvaruje se svojevrstan dijalog kulturnih i nacionalnih identiteta. Svaki sudionik u kontaktu i razmjeni, predstavlja, zastupa i nudi svoju kulturu, što predstavlja interkulturalnu komunikaciju prvoga reda. Susret čovjeka sa čovjekom najdragocjenija je značajka turizma. Turizam je, zapravo, dijalog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija