Pregled bibliografske jedinice broj: 61499
Nejednake jedinice mjere u napjevima čvrstog ritma i osjetom prihvatljivi ritamski dijelovi napjeva u slobodnom ritmu u Hrvatskoj
Nejednake jedinice mjere u napjevima čvrstog ritma i osjetom prihvatljivi ritamski dijelovi napjeva u slobodnom ritmu u Hrvatskoj // Glazba, riječi i slike : Svečani zbornik za Koraljku Kos = Music, Words, and Images : Essays in Honour of Koraljka Kos / Katalinić, Vjera ; Blažeković, Zdravko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 1999. str. 65-76
CROSBI ID: 61499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nejednake jedinice mjere u napjevima čvrstog ritma i osjetom prihvatljivi ritamski dijelovi napjeva u slobodnom ritmu u Hrvatskoj
(Unequal beats within a bar in tunes composed in strict rhythm, and parts of rhythm accessible to the senses in free rhythm tunes in Croatia)
Autori
Bezić, Jerko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Glazba, riječi i slike : Svečani zbornik za Koraljku Kos = Music, Words, and Images : Essays in Honour of Koraljka Kos
Urednik/ci
Katalinić, Vjera ; Blažeković, Zdravko
Izdavač
Hrvatsko muzikološko društvo
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
65-76
ISBN
953-6090-12-0
Ključne riječi
ritam, tradicijska glazba, Hrvatska
(rhythm, traditional music, Croatia)
Sažetak
In traditional music of some Croatian regions, one can find metrorhythmic patterns consisting of unequal beats. The term additive rhythm for such unequal metrical units is not appropriate. Developing Émile Jaques-Dalcroze's method of notating such rhythms where the numerator in the fraction indicates the number of metric units and the denominator shows the duration of an individual unit - as early as in the 1970s, the author's transcriptions used also to include in the denominator an arrangement of unequal metric units. Examples taken from Croatian rtaditional music illustrate such an approach in the notation of unequal metrical units. The second part of the essay demonstrates the perception of the tunes in free rhythms. Transcriptions of one older and two newer examples based on free rhythm demonstrate Andreas Heusler's 1925 definition of rhythm, which is based on human sensibility for comprehending both free and strict rhythm.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
01890102
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Jerko Bezić
(autor)