Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 614898

Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama


Erceg, Nataša; Aviani, Ivica
Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 61-82 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 614898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama
(Understanding concepts in physical equations)

Autori
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 154 (2013), 1-2; 61-82

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
fizičke jednadžbe ; konceptualno razumijevanje ; kurikulum ; učeničko/studentsko rješavanje problema ; udžbenici iz fizike
(physical equations ; conceptual understanding ; curriculum ; students' problem solving ; physics textbooks)

Sažetak
U cilju pronalaženja učinkovitih metoda za nastavu fizike istraživali smo kakve su učeničke i studentske sposobnosti rješavanja netradicionalnog problema iz kinematike. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 276 srednjoškolskih učenika i studenata fizike. Radi stjecanja uvida u okružje u kojem učenici stječu svoja znanja, analizirali smo 16 nastavnih materijala iz fizike s ciljem utvrđivanja zastupljenosti netradicionalnih problema u njima, a 48 srednjoškolskih nastavnika smo pitali kako očekuju da bi na postavljena pitanja u zadatku odgovorila većina njihovih učenika. Pred učenike i studente postavili smo problem s pitanjima otvorenog tipa, a nastavnicima smo dali upitnik zatvorenog tipa sastavljen iz odgovora učenika i studenata. Rezultati pokazuju postojanje povezanosti kurikuluma i stupnja obrazovanja s rješivosti zadatka. Međutim, pojedini ispitanici daju netočne odgovore na jednostavna konceptualna pitanja iako točno odgovaraju na pitanje koje zahtijeva matematičke vještine. Nastavnici značajno precjenjuju točnost učeničkih odgovora. Analiza udžbenika i ostalih nastavnih sredstava iz fizike pokazuje da su tradicionalni problemi većinski zastupljeni s tim da nismo našli probleme tipa kojeg smo koristili u istraživanju. To dijelom objašnjava rezultate ispitivanja. Pretpostavljamo da bi se uvođenjem netradicionalnih problema u nastavu fizike sposobnosti matematičkog korištenja i konceptualnog razumijevanja fizičkih jednadžbi mogle razvijati usporedno. U tom smislu planiramo buduća istraživanja koja će se temeljiti na provedenoj studiji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za fiziku, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku

Profili:

Avatar Url Ivica Aviani (autor)

Avatar Url Nataša Erceg (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr www.hpkz-napredak.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Erceg, Nataša; Aviani, Ivica
Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 61-82 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Erceg, N. & Aviani, I. (2013) Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama. Napredak (Zagreb), 154 (1-2), 61-82.
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a and Aviani, Ivica}, year = {2013}, pages = {61-82}, keywords = {fizi\v{c}ke jednad\v{z}be, konceptualno razumijevanje, kurikulum, u\v{c}eni\v{c}ko/studentsko rje\v{s}avanje problema, ud\v{z}benici iz fizike}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {154}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Razumijevanje koncepata u fizi\v{c}kim jednad\v{z}bama}, keyword = {fizi\v{c}ke jednad\v{z}be, konceptualno razumijevanje, kurikulum, u\v{c}eni\v{c}ko/studentsko rje\v{s}avanje problema, ud\v{z}benici iz fizike} }
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a and Aviani, Ivica}, year = {2013}, pages = {61-82}, keywords = {physical equations, conceptual understanding, curriculum, students' problem solving, physics textbooks}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {154}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Understanding concepts in physical equations}, keyword = {physical equations, conceptual understanding, curriculum, students' problem solving, physics textbooks} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font