Pregled bibliografske jedinice broj: 614898
Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama
Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 61-82 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 614898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama
(Understanding concepts in physical equations)
Autori
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 154
(2013), 1-2;
61-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
fizičke jednadžbe ; konceptualno razumijevanje ; kurikulum ; učeničko/studentsko rješavanje problema ; udžbenici iz fizike
(physical equations ; conceptual understanding ; curriculum ; students' problem solving ; physics textbooks)
Sažetak
U cilju pronalaženja učinkovitih metoda za nastavu fizike istraživali smo kakve su učeničke i studentske sposobnosti rješavanja netradicionalnog problema iz kinematike. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 276 srednjoškolskih učenika i studenata fizike. Radi stjecanja uvida u okružje u kojem učenici stječu svoja znanja, analizirali smo 16 nastavnih materijala iz fizike s ciljem utvrđivanja zastupljenosti netradicionalnih problema u njima, a 48 srednjoškolskih nastavnika smo pitali kako očekuju da bi na postavljena pitanja u zadatku odgovorila većina njihovih učenika. Pred učenike i studente postavili smo problem s pitanjima otvorenog tipa, a nastavnicima smo dali upitnik zatvorenog tipa sastavljen iz odgovora učenika i studenata. Rezultati pokazuju postojanje povezanosti kurikuluma i stupnja obrazovanja s rješivosti zadatka. Međutim, pojedini ispitanici daju netočne odgovore na jednostavna konceptualna pitanja iako točno odgovaraju na pitanje koje zahtijeva matematičke vještine. Nastavnici značajno precjenjuju točnost učeničkih odgovora. Analiza udžbenika i ostalih nastavnih sredstava iz fizike pokazuje da su tradicionalni problemi većinski zastupljeni s tim da nismo našli probleme tipa kojeg smo koristili u istraživanju. To dijelom objašnjava rezultate ispitivanja. Pretpostavljamo da bi se uvođenjem netradicionalnih problema u nastavu fizike sposobnosti matematičkog korištenja i konceptualnog razumijevanja fizičkih jednadžbi mogle razvijati usporedno. U tom smislu planiramo buduća istraživanja koja će se temeljiti na provedenoj studiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0035-0352843-2849
1/2011 (DMR-1006605)
Ustanove:
Institut za fiziku, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku