Pregled bibliografske jedinice broj: 614567
Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru
Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru. Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2012 (monografija)
CROSBI ID: 614567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru
(School as a space of social integration of the children and youth in Vukovar)
Autori
Čorkalo Biruški, Dinka, Ajduković, Dean
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb
Grad
Zagreb
Godina
2012
Stranica
24
ISBN
978-953-7043-41-4
Ključne riječi
škola; socijalna integracija; međuetnički stavovi i ponašanja; školovanje manjina; manjinska prava; većina; manjina
(school; social integration; interethnic attitudes and behaviors; minority schooling; minority rights; majority; minority)
Sažetak
Knjiga prikazuje rezultate desetogodišnjeg istraživanja stavova prema školovanju u Vukovaru, na uzorku učenika u nastavi na hrvatskom i u nastavi na srpskom jeziku i pismu i njihovih roditelja. Ukupno je ispitano 2117 učenika i 2737 roditelja, u tri vremenske točke: 2001., 2007. i 2011. godine. Također su ispitani i neki indikatori međuetničkih ponašanja. Rezulati su pokazali blagi oporavak međuetničkih stavova i ponašanja tijekom desetogodišnjeg razdoblja, no ti su pomaci vrlo mali i postavlja se pitanje njihove praktične važnosti. Ovo je istraživanje jedno od rijetkih koje pokazuje da je spontani oporavak stavova u zajednici nakon sukoba vrlo spor i da je potrebno ulaganje aktivnog napora kako bi se etničke grupe u zajednici približile i njegovale pozitivne i funkcionalne međuetničke odnose. Istraživanje je također pokazalo da su međuetnički i integracijski stavovi roditelja pozitivniji od stavova njihove djece, kao i da roditelji imaju prisnije kontakte s pripadnicima druge grupe, te pokazuju manju sklonost međuetničkoj diskriminaciji. Ovo istraživanje otvara važno pitanje uloge odijeljenog školovanja većinske i manjinske djece u njihovoj socijalizaciji i posebno socijalnoj integraciji. Na kraju se daju preporuke za organizaciju školovanja u Vukovaru, koje polaze od načela najboljeg interesa djeteta i poštovanja dva temeljna prava - prava djece na školovanje na vlastitu jeziku i pismu, kao i pravo odrastanja u integriranoj zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1418 - Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije (Ajduković, Dean, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb