Pregled bibliografske jedinice broj: 614272
Utjecaj poduzetništva i poduzetničke orijentacije na ekonomski oporavak i razvoj izabranih zemalja srednje i istočne europe (Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine)
Utjecaj poduzetništva i poduzetničke orijentacije na ekonomski oporavak i razvoj izabranih zemalja srednje i istočne europe (Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine), 2012., doktorska disertacija, Fakultet za poslovne studije, Beograd
CROSBI ID: 614272 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj poduzetništva i poduzetničke orijentacije na ekonomski oporavak i razvoj izabranih zemalja srednje i istočne europe (Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine)
(The impact of entrepreneurship and entrepreneurial orientation on economic recovery and development of selected countries in Central and Eastern Europe (Croatia, Serbia and Bosnia and Herzegovina))
Autori
Dinko Primorac
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za poslovne studije
Mjesto
Beograd
Datum
16.07
Godina
2012
Stranica
285
Mentor
Prof.dr.sc. Momčilo Živković
Ključne riječi
poduzetnička orijentacija; inovativnost; proaktivnost; preuzimanje rizika; kompetitivnost; autonomija
(entrepreneurial orientation; innovation; proactivity; risk taking; competitiveness; autonomy)
Sažetak
Kroz ekonomsku povijest poduzetništvo se susretalo s različitim poslovnim ciklusima, te su se poduzetnici koristili različitim metodama kako bi nadvladali utjecaje poslovnih kriza. U stručnoj ekonomskoj literaturi pronalazimo razne modele koji bi trebali osigurati uspješno poduzetničko poslovanje u promjenjivom poslovnom okruženju. Kako bi uspješno ostvarili svoje poslovne ciljeve, zadaća poduzetnika i njegovog menadžerskog tima je pronaći adekvatan model koji odgovara njihovim potrebama, te ga implementirati na svoje poslovanje. Kako bi unaprijedio svoje poslovanje poduzetnik treba sagledati svoju poduzetničku orijentaciju i uvidjeti na kojim dimenzijama je moguće ostvariti dodatna poboljšanja. Poduzetnička orijentacija obuhvaća formalne i neformalne aktivnosti kojima će poduzeće odgovoriti na vanjske i unutarnje poslovne izazove, a manifestira se kroz dimenzije: inovativnosti, proaktivnosti, preuzimanju rizika, kompetitivnosti i autonomiji. U svrhu dokazivanja postavljenih hipoteza, prema kojima poduzetnička orijentacija utječe na uspješnost poduzeća, provedeno je empirijsko istraživanje na poduzećima u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Poduzetnička orijentacija je ispitana korištenjem navedenih dimenzija, a ispitanici su ocijenili uspješnost poslovanja poduzeća kroz konkretne financijske pokazatelje. Kroz analizu provedenog istraživanja možemo vidjeti da poduzetnici različito vrednuju pojedine dimenzije poduzetničke orijentacije, pri čemu najviše ocjene pripisuju inovativnosti i proaktivnosti. Rezultati istraživanja ukazuju da dimenzije poduzetničke orijentacije utječu na poslovne rezultate poduzeća, kako kvantitativno tako i kvalitativno, ali različitim intenzitetom. Iz analize obavljenog istraživanja možemo zaključiti kako poduzetnička orijentacija od poduzetnika zahtijeva stalnu prilagodbu svoga poslovanja, kroz implementiranje novih ideja i načina rukovođenja, kako bi zbog navedenih prilagodbi ostvario što bolji poslovni rezultat.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija