Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 613975

Lik Merkura u hrvatskom grafičkom dizajnu između dva svjetska rata


Magaš Bilandžić, Lovorka
Lik Merkura u hrvatskom grafičkom dizajnu između dva svjetska rata // Metamorfoze mita. Mitologija u umjetnosti od srednjeg vijeka do moderne. Zbornik radova znanstvenog skupa "Dani Cvita Fiskovića" / Milinović, Dino ; Belamarić, Joško (ur.).
Zagreb: Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 169-184


CROSBI ID: 613975 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Lik Merkura u hrvatskom grafičkom dizajnu između dva svjetska rata
(The figure of Mercury in Croatian Graphic Design between the Two World Wars)

Autori
Magaš Bilandžić, Lovorka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Metamorfoze mita. Mitologija u umjetnosti od srednjeg vijeka do moderne. Zbornik radova znanstvenog skupa "Dani Cvita Fiskovića"

Urednik/ci
Milinović, Dino ; Belamarić, Joško

Izdavač
Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2012

Raspon stranica
169-184

ISBN
978-953-7875-01-5

Ključne riječi
Merkur, Zagrebački zbor (ZZ), grafički dizajn, reklama, plakati
(Mercury, Zagreb Fair (ZZ), graphic design, advertising, posters)

Sažetak
Lik rimskog boga Merkura često se javljao u europskom grafičkom dizajnu između dva svjetska rata u oglašavanju velikih međunarodnih sajmova za koje je bio dvostruko simbolički prikladan – kao zaštitnik trgovine i prometa, te glasnik bogova, odnosno prenositelj vijesti. U hrvatskom grafičkom dizajnu Merkur i njegovi atributi (krilate sandale i šešir, te kaducej) sustavno su se koristili od 1920-ih u oblikovanju vizualnog identiteta gospodarskih manifestacija (Zagrebački zbor) i stručne periodike, oglasima i reklamnim kampanjama za pojedinačne proizvode ili usluge, te poštanskim markama i ostalim oblicima akcijedencijskog tiska. U radu je posebna pažnja posvećena reklamnom djelovanju međunarodnog sajma Zagrebački zbor. Merkurov lik se od 1922. redovito javljao u rješenjima za plakate i popratne materijale zbora, a zahvaljujući voditelju Propagandističkog odjela ZZ Pavlu Bolkovcu kombinacija krilatog šešira (petasusa) i početnih slova sajma (ZZ) postala je zaštitnim znakom manifestacije. Tijekom međuratnog perioda za motivom Merkura posezali su brojni autori zborskih plakata – Atelijer Fortuna, Sergije Glumac, Ljubo Babić, Atelijer Tri, Emil Vičić, Petar Kocjančič i dr. Dijapazon njihovih rješenja varirao je od doslovnih i narativnih prikaza do modernih i stiliziranih, a primjenjivali su stilske obrasace različite provenijencije – od art décoa i neoklasicizma do avangardnog leksika. Njihovi realizirani plakati s Merkurovim likom reprezentativni su uzorci vizualne kulture svoga vremena i složene metajezičke strukture koje uspješnim grafičkim oblikovanjem, odnosom riječi i slike, te načinom prikazivanja ukazuju na mnoge važne trenutke iz povijesti Zagrebačkog zbora – od npr. održavanja prvog božićnog sajma (Ljubo Babić, 1927.) do preseljenja na novu lokaciju (Emil Vičić, 1937).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301080-1079 - Hrvatska umjetnost od klasicizma do postmoderne (Maković, Zvonko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lovorka Magaš Bilandžić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Magaš Bilandžić, Lovorka
Lik Merkura u hrvatskom grafičkom dizajnu između dva svjetska rata // Metamorfoze mita. Mitologija u umjetnosti od srednjeg vijeka do moderne. Zbornik radova znanstvenog skupa "Dani Cvita Fiskovića" / Milinović, Dino ; Belamarić, Joško (ur.).
Zagreb: Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 169-184
Magaš Bilandžić, L. (2012) Lik Merkura u hrvatskom grafičkom dizajnu između dva svjetska rata. U: Milinović, D. & Belamarić, J. (ur.) Metamorfoze mita. Mitologija u umjetnosti od srednjeg vijeka do moderne. Zbornik radova znanstvenog skupa "Dani Cvita Fiskovića". Zagreb, Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, str. 169-184.
@inbook{inbook, author = {Maga\v{s} Biland\v{z}i\'{c}, Lovorka}, year = {2012}, pages = {169-184}, keywords = {Merkur, Zagreba\v{c}ki zbor (ZZ), grafi\v{c}ki dizajn, reklama, plakati}, isbn = {978-953-7875-01-5}, title = {Lik Merkura u hrvatskom grafi\v{c}kom dizajnu izme\dju dva svjetska rata}, keyword = {Merkur, Zagreba\v{c}ki zbor (ZZ), grafi\v{c}ki dizajn, reklama, plakati}, publisher = {Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Maga\v{s} Biland\v{z}i\'{c}, Lovorka}, year = {2012}, pages = {169-184}, keywords = {Mercury, Zagreb Fair (ZZ), graphic design, advertising, posters}, isbn = {978-953-7875-01-5}, title = {The figure of Mercury in Croatian Graphic Design between the Two World Wars}, keyword = {Mercury, Zagreb Fair (ZZ), graphic design, advertising, posters}, publisher = {Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font