Pregled bibliografske jedinice broj: 613842
Analiza razlika kinantropoloških obilježja kod učenica i učenika prvih razreda osnovne škole
Analiza razlika kinantropoloških obilježja kod učenica i učenika prvih razreda osnovne škole // Proceedings Book of the 4th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology" / Miletić, Đurđica ; Krstulović, Saša ; Grgantov, Zoran ; Bavčević, Tonči ; Kezić, Ana (ur.).
Split: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012. str. 545-551 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 613842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza razlika kinantropoloških obilježja kod učenica i učenika prvih razreda osnovne škole
(Anthropological Analysis of Differences in the Characteristics of Male and Female Students of the First Grade of Elementary School)
Autori
Meštrović, Mihaela ; Mastelić, Magdalena ; Babin, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings Book of the 4th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology"
/ Miletić, Đurđica ; Krstulović, Saša ; Grgantov, Zoran ; Bavčević, Tonči ; Kezić, Ana - Split : Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012, 545-551
Skup
4th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.08.2012. - 26.08.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kinantropološka analiza ; učenici i učenice ; prvi razred ; osnovna škola
(anthropological analysis ; male and female students ; first grade ; elementary school)
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike između učenica i učenika prvih razreda u kinantropološkim obilježjima, a što je nužna pretpostavka za učinkovito planiranje i programiranje u području tjelesne i zdravstvene kulture. U svrhu provjere osnovnih hipoteza, koje su proizašle iz istraživanja izmjeren je uzorak od 635 dječaka i 647 djevojčica u dobi od 7 do 9 godina. Ispitanici su izmjereni u 11 standardnih školskih testova: 4 morfološke mjere, 6 motoričkih testova i 1 test funkcionalne aerobne sposobnosti. Nad podacima su izračunati parametri deskriptivne statistike, i to: aritmetička sredina, standardna devijacija, minimalni rezultat te maksimalni rezultat. Normalitet distribucije podataka testiran je upotrebom Kolmogorov-Smirnovljeva testa. Sve varijable, osim varijabli skok udalj iz mjesta i trčanje 3 minute, normalno su distribuirani. Provedenom diskriminacijskom analizom izolirana je jedna diskriminacijska funkcija sa varijancom (svojstvene vrijednost) faktora tj. diskriminacijske funkcije na nivou λ = 0, 16, odnosno srednjom vrijednošću kanoničkog koeficijenta korelacije R = 0, 37. Radi parcijalnog doprinosa pojedinih varijabli razlici analiziranih uzoraka provedena je i univarijatna analiza varijance – ANOVA. Utvrđene su razlike između dječaka i djevojčica u pet varijabli i to po jedna iz morfološkog i funkcionalnog prostora, a preostale tri iz motoričkog prostora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Kineziološki fakultet, Split
Profili:
Bojan Babin
(autor)