Pregled bibliografske jedinice broj: 613751
Elementi i kriteriji ocjenjivanja - preduvjet kavalitete rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
Elementi i kriteriji ocjenjivanja - preduvjet kavalitete rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture // Kvaliteta rada u područjima edukacije, sporta i sportske rekreacije / Findak, Vladimir ; Delija, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2006. str. 277-281 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 613751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi i kriteriji ocjenjivanja - preduvjet kavalitete rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
(Elements and Evaluation Criteria - a Precondition of Quality in Teaching physical education)
Autori
Božinović Mađor, Stipe ; Babin, Josip ; Vlahović, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Kvaliteta rada u područjima edukacije, sporta i sportske rekreacije
/ Findak, Vladimir ; Delija, Krešimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2006, 277-281
ISBN
953-95082-1-5
Skup
15. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 20.06.2006. - 24.06.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kriteriji ocjenjivanja; kvaliteta rada; tjelesna i zdravstvena kultura
(evaluation criteria; work quality; physical education)
Sažetak
Na uzorku od 377 ispitanika, učitelja i nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture na području Republike Hrvatske, uporabom anketnog upitnika ispitana je učestalost korištenja elemenata i kriterija ocjenjivanja motoričkih znanja, motoričkih postignuća, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te odgojnih učinaka rada. Analizom rezultata utvrđena je zadovoljavajuća učestalost korištenja svih navedenih kriterija. Također, istraživanje je pokazalo nedovoljan stupanja poznavanja ostalih ostalih subjekata odgojno- obrazovnog procesa s elementima i kriterijima ocjenjivanja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Moguće je zaključiti, da bi jasni i transparentni elementi i kriteriji ocjenjivanja učenicima, razrednicima i roditeljima, u velikoj mjeri razjasnili postupke vrednovanja učenikova rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture te omogućili stvaranje preduvjeta za samo- praćenje, samokontrolu i samo-vrednovanje kao kao imperativ odgojno-obrazovnog rada. Očito, ako se ocjenjivanje provodi tako da objektivno kvalificira uspjeh svakog učenika, onda ocjenjivanje može ispuniti svoju funkciju, a to uz ostalo znači da može postati i biti jak motivacijski faktor i snažno sredstvo stimulacije i to iz razloga što takvo ocjenjivanje i ocjena omogućava ne samo nastavniku nego i učenicima da objektivno ili objektivnije sude o svom radu, rezultatima svoga rada i napretka, što svim sudionicima nastavnog procesa istodobno omogućava da lakše proniknu u uzroke eventualnih nedostataka, prema potrebama iz okoline, a sve to radi postizanja što boljeg uspjeha u daljnjem radu (Findak, 1989.). Znači, kvalitetno izrađeni i metodički oblikovani elementi i kriteriji ocjenjivanja znatno bi unaprijedili kvalitetu rada, uklonili brojne dvojbe te olakšali rad učiteljima i nastavnicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Kineziološki fakultet, Split