Pregled bibliografske jedinice broj: 613598
Utjecaj programirane nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene morfoloških karakteristika sedmogodišnjih učenica
Utjecaj programirane nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene morfoloških karakteristika sedmogodišnjih učenica // Programiranje rada u području edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir ; Delija, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2002. str. 50-52 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 613598 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj programirane nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene morfoloških karakteristika sedmogodišnjih učenica
(Influence of Programmed Physical Education on Changes to Morphological Characteristics of Seven- year Old Students)
Autori
Babin, Josip ; Vlahović, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Programiranje rada u području edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
/ Findak, Vladimir ; Delija, Krešimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2002, 50-52
Skup
11. ljetna škola škola pedagoga fizičke kulture Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 22.06.2002. - 26.06.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
morfološke karakteristike; programirana nastava; tjelesna i zdravstvena kultura; sedmogodišnje učenice
(morphological characteristics; programmed physical education; seven-year old female students)
Sažetak
Iz populacije učenica prvih razreda osnovnih škola u Splitu, prosječne starosne dobi od 7 godina, odabran je uzorak od 310 učenica koje su podijeljene na kontrolnu skupinu (N=140) i eksperimentalnu skupinu (N=170). Učenice iz kontrolne skupine pohađale su "standardnu" nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, a učenice iz eksperimentalne skupine programiranu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture. Za potrebe ovog istraživanja korišten je skup od 14 morfoloških mjera izmjerenih na početku i na kraju školske godine. Rezultati pokazuju kako programirana nastava tjelesne i zdravstvene kulture ima pozitivan utjecaj na morfološki razvoj učenica. Tako su u eksperimentalnoj skupini učenica više izražene promjene u širini ramena, širini zdjelice, težini tijela, te kožnim naborima leđa i trbuha. Znači, u periodu od jedne školske godine programirana nastava tjelesne i zdravstvene kulture imala je povoljan utjecaj na morfološki status učenica prvog razreda osnovne škole, te je očevidno da je programiranje tjelesnog vježbanja temelj uspješnosti rada u najmlađem školskom uzrastu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
5-10-219
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Kineziološki fakultet, Split