Pregled bibliografske jedinice broj: 613390
KOMPARATIVNO ISTRAŽIVANJE KURIKULUMA OBRAZOVANJA ANDRAGOGA U EUROPI
KOMPARATIVNO ISTRAŽIVANJE KURIKULUMA OBRAZOVANJA ANDRAGOGA U EUROPI, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 613390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPARATIVNO ISTRAŽIVANJE KURIKULUMA OBRAZOVANJA ANDRAGOGA U EUROPI
(COMPARATIVE RESEARCH OF EDUCATION CURRICULUMS FOR ADULT EDUCATORS IN EUROPE)
Autori
Kušić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.07
Godina
2012
Stranica
425
Mentor
Klapan, Anita
Ključne riječi
kurikulumi obrazovanja andragoga; sustavi obrazovanja odraslih; profesija andragoga; obrazovanje odraslih; komparativno istraživanje; studija slučaja; Ujedinjeno Kraljevstvo; Francuska; Njemačka; Danska; Estonija; Hrvatska
(education curriculums for adult educators; adult education systems; adult educator profession; adult education; comparative research; case study; United Kingdom; France; Germany; Denmark; Estonia; Croatia)
Sažetak
U ovom radu provedeno je komparativno istraživanje kurikuluma obrazovanja andragoga u odabranim europskim zemljama. Obrazovanje andragoga ključan je čimbenik kvalitete obrazovanja i učenja odraslih. Uvažavajući ulogu obrazovanja i učenja odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja te posljedice globalizacijskih procesa, sve učestalije postaju rasprave o definiranju kompetencija andragoga što dovodi do osmišljavanja i osuvremenjivanja kurikuluma za njihovo obrazovanje. Obrazovanje odraslih u Europi razvilo se je u različitim društvenim, političkim, gospodarskim i kulturnim kontekstima s nizom specifičnih odrednica. U tom pogledu obilježja sustava za obrazovanje odraslih odnosno kontekst u kojem andragozi djeluju i poimanje profesije andragoga značajno utječu na obrazovanje andragoga odnosno na osmišljavanje kurikuluma za njihovo inicijalno obrazovanje i daljnje stručno usavršavanje. U komparativnom istraživanju kurikuluma obrazovanja andragoga provedenog u ovom radu primijenjena je holistička paradigma i kvalitativni pristup putem metode mnogostruke studije slučaja. Cilj istraživanja jest na temelju postojećih sustava obrazovanja odraslih i poimanja profesije andragoga identificirati, analizirati te usporediti kurikulume obrazovanja andragoga na namjerno odabranom uzorku. Istraživanje je provedeno na uzorku od šest namjerno odabranih zemalja: Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Njemačka, Danska, Estonija i Hrvatska. Komparativno istraživanje kurikuluma obrazovanja andragoga u šest europskih zemalja pokazalo je iznimnu šarolikost postojećih kurikuluma obrazovanja andragoga. Na temelju rezultata istraživanja mogu se izdvojiti kurikulumi obrazovanja andragoga koji se razlikuju s obzirom na područje sustava obrazovanja odraslih, kurikulumi obrazovanja općeg profila andragoga, kurikulumi koji su utemeljeni na profesionalnim standardima za andragoge i nestandardizirani kurikulumi obrazovanja andragoga. Također, rezultati su pokazali sličnosti i razlike kurikuluma obrazovanja andragoga s obzirom na oblike obrazovanja, razinu, trajanje, ciljeve, ishode učenja/ kompetencije i sadržaje. U zaključnom dijelu rada kurikulumi obrazovanja andragoga u šest europskih zemalja grupirani su prema Pflügerovoj klasifikaciji u akademski, na područje usmjeren i problemsko usmjeren model.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka