Pregled bibliografske jedinice broj: 613385
Profesionalno usavršavanje učitelja poradi poticanja cjelokupnog razvoja djece suvremenog doba
Profesionalno usavršavanje učitelja poradi poticanja cjelokupnog razvoja djece suvremenog doba // Magistra Iadertina, 5 (2010), 5; 41-52 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 613385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalno usavršavanje učitelja poradi poticanja cjelokupnog razvoja djece suvremenog doba
(Professional trainning of teachers as an important role in encouraging development of a modern age children)
Autori
Zloković, Jasminka ; Kušić, Siniša ; Tot, Daria
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 5
(2010), 5;
41-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; odgojne kompetencije; poticanje razvoja djece; profesionalno usavršavanje; učitelji
(lifelong learning; educational competencies; stimulate growth of children; professional trainning; teachers)
Sažetak
Promjene nastale u svim čovjeku važnim djelatnostima i sferama društvenog života neminovno iziskuju prihvaćanje profesionalnog osposobljavanja kao nužne dimenzije našeg života, a ne kao alternative malobrojnih entuzijasta. I "škola" se mora prilagoditi diskontinuitetu suvremenog doba koji "tradicionalnu prosvjetnu koncepciju" čini često "nestabilnom". Velika je razlika u znanju i sposobnostima učenika, a poučavanje nije puka "rutina". Uz roditelje, učitelji su ključne osobe u poticanju cjelokupnog razvoja djece i njihovoj pripremi za kompleksnu ulogu "građanina svijeta". Oni su i temeljni nositelji promjena u obrazovanju. Mnogobrojne obrazovne reforme u svijetu nisu uspjele zanemarujući učiteljevu respektabilnu ulogu u životu djece i društvenog razvoja općenito. Autori u radu razmatraju neke od aktualnih pedagoških problema koji mogu ostaviti dojam da se proces cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog razvoja učitelja nalazi između "svijeta realnosti" i "daleke" budućnosti. Prezentirani su i neki od rezultata empirijskog istraživanja koje je provedeno 2006. godine, na velikom uzorku učitelja (osnovni skup 12.825 učitelja), osnovnih i srednjih škola Grada Zagreba i devet županija Republike Hrvatske. Dobiveni rezultati mogu pridonijeti podizanju razine učinkovitosti profesionalnog osposobljavanja učitelja i nužnih odgojnih kompetencija kao neke od temeljnih pretpostavki za primjerenim poticanjem razvoja suvremene generacije djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- OAIster
- BASE - Bielefeld Academic Search Engine
- Scientific Commons