Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 613296

Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba


Peović Vuković, Katarina
Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba // Medijska slika svijeta. Od proizvodnje stvarnosti do aparata moći.
Zagreb, Hrvatska, 2012. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 613296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba
(Digital-network paradigm and ideological apparatuses of 'post-ideological' era)

Autori
Peović Vuković, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Medijska slika svijeta. Od proizvodnje stvarnosti do aparata moći.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.06.2012. - 14.06.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
paradigma; ideologija; emergentne kulture
(paradigm; ideology; emergent cultures)

Sažetak
Predstavljanje će konceptualizirati medijsku sliku svijeta putem elaboracije medija kao paradigme. U doba kasnog kapitalizma i instalacije digitalno- mrežne paradigme, smjena nije rezultat akumulacije znanja i tehnologija, već gotovo suprotno, niza anomalija u društvenom tkivu, potrebe za novim medijsko-korporativno-etatističkim ideološkim aparatom. Iako se transformacija medijskih paradigmi čini 'logičnom' posljedicom akumulacije, napretka 'neutralnog' racionalnog znanstveno- tehnološkog aparata, logika tog procesa smjene paradigmi, a na što je upozorio Thomas S. Kuhn, uvijek je logika krize. Izlaganje će pokušati ponuditi tumačenje temeljnog paradoksa hegemonije 'otvorenih medija', koji danas funkcioniraju kao idealne “neutralno” ekonomsko-simboličke mašine. Optimistične interpretacije demokratizacije društva putem “masovnih samo-komunikacija” (M. Castells) pozivaju se na temeljan uvid u strukturu Mreže kao decentraliziranog medija na kojem se zbiva transformacija društvene uloge publike, gdje se konzumenti pretvaraju u proizvođače. No istovremeno 'otvoreni' prostori komunikacije djeluju kao idealni ideološki aparati korporativnog nadzora, emergentni ekonomski modeli komodifikacije svih životnih iskustava, kao i virtualnih prostora koji se mogu tretirati kao javne sfere. Izlaganje će zauzeti kulturalno-studijsko očište, preuzeto od post-marksističkog teoretičara Raymonda Williamsa koji rješava problem jednostavnog socijalnog determinizma, ideologije kao odraza ideja vladajuće klase i hegemoniju medija čitati kao rezultat pregovora koji se neprestano vode između rezidualnih i emergentnih kultura. Pri tome će se uputiti na važnost analize diskurzivnih znanja, kolektivno nesvjesnog koje osigurava legitimaciju ideologije, gdje emergentne kulture (društvenih mreža, 'otvorenih' komunikacijskih prostora, itd.), djeluju kao zamašnjak post-ideologije, njegova simbolička legitimacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Katarina Peović Vuković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Peović Vuković, Katarina
Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba // Medijska slika svijeta. Od proizvodnje stvarnosti do aparata moći.
Zagreb, Hrvatska, 2012. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Peović Vuković, K. (2012) Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba. U: Medijska slika svijeta. Od proizvodnje stvarnosti do aparata moći..
@article{article, author = {Peovi\'{c} Vukovi\'{c}, Katarina}, year = {2012}, keywords = {paradigma, ideologija, emergentne kulture}, title = {Digitalno-mre\v{z}na paradigma i ideolo\v{s}ki aparati 'post-ideolo\v{s}kog' doba}, keyword = {paradigma, ideologija, emergentne kulture}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Peovi\'{c} Vukovi\'{c}, Katarina}, year = {2012}, keywords = {paradigm, ideology, emergent cultures}, title = {Digital-network paradigm and ideological apparatuses of 'post-ideological' era}, keyword = {paradigm, ideology, emergent cultures}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font