Pregled bibliografske jedinice broj: 613295
Strategije rasta poduzeća za distribuciju kemijskih proizvoda
Strategije rasta poduzeća za distribuciju kemijskih proizvoda, 2013., diplomski rad, diplomski, Veleučilište VERN, Zagreb
CROSBI ID: 613295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije rasta poduzeća za distribuciju kemijskih proizvoda
(Growth strategies of company for chemical products distribution)
Autori
Dragović, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Veleučilište VERN
Mjesto
Zagreb
Datum
15.01
Godina
2013
Stranica
84
Mentor
Gregov, Zrinka
Ključne riječi
strategija rasta; malo poduzeće; distributer; kemijski proizvodi
(growth strategy; small business; distribution; chemical products)
Sažetak
Malo obiteljsko poduzeće Lilikem d.o.o. koje zastupa proizvođače aditiva i katalizatora za motorna ulja suočava se s padom profita i gubi konkurentsku prednost na hrvatskom tržištu. Cilj istraživanja je bio temeljem procjene vanjskih i unutarnjih čimbenika rasta preporučiti primjerenu strategiju. Uz pregled znanstvene i stručne literature iz ovog područja, u istraživanju su korištene različite metode i menadžerski alati. Vanjsko okruženje analizirano je pomoću PESTEL analize, a stanje industrije pomoću Porterovih pet konkurentskih sila. Rezultati su pokazali da za navedenu djelatnost postoje mogućnosti rasta na tržištu. Analiza dosadašnjeg poslovanja i potencijala rasta samog poduzeća obavljena je prema okviru rasta Allana Gibba. Rezultati MOF i RECoIL analize su pokazali da iako poduzeće posljednjih godina bilježi pad profita ipak ima dobar unutarnji potencijal rasta. . Isto tako SWOT analizom unutarnjih jakosti i slabosti te vanjskih prilika i prijetnji pokazalo se da unatoč prijetnjama okrupnjavanja u toj djelatnosti, postoji mogućnost opstanka i za mala zastupstva ukoliko budu stvarala novu ponudu. Ansoffovom matricom generirane su različite moguće strategije rasta s obzirom na razvoj novih proizvoda i usluga te izlazak na nova tržišta. Odabrane su tri strategije: proširenje zastupstva, uvođenje distribucije baznih i transformatorskih ulja i proizvodnja mješavine ulja za brzohodne motore. Na temelju svih dobivenih rezultata istraživanja zaključuje se da je najbolje kombinirati sve tri navedene strategije. Preporučuje se daljnja istraživanja i redovito praćenje promjena u vanjskom okruženju, tehničkih dostignuća, tržišnih trendova i ekoloških standarda na području primjene aditiva i katalizatora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemijsko inženjerstvo, Ekonomija