Pregled bibliografske jedinice broj: 613267
Posredovanje i primanje informacija na satu stranoga jezika
Posredovanje i primanje informacija na satu stranoga jezika // Knjiga sažetaka.Jezik kao informacija / Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku ; Srednja Europa, 2012. str. 71-73 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 613267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posredovanje i primanje informacija na satu stranoga jezika
(Giving and receiving information in foreign language class)
Autori
Košuta, Nataša ; Vičević, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka.Jezik kao informacija
/ Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku ; Srednja Europa, 2012, 71-73
ISBN
978-953-6979-96-7
Skup
XXVI. međunarodni znanstveni skup Jezik kao informacija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.05.2012. - 13.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
senzorni kanal ; stil učenja ; tip učenika ; Europski jezični portfolio za učenike i učenice od 11 do 15 godina ; njemački kao drugi strani jezik u osnovnoj školi
(sensory preference ; learning style ; personality type ; ELP (ages 11-15) ; German as a second foreign language in elementary school)
Sažetak
Učenikovo ponašanje u procesu učenja stranoga jezika rezultat je, između ostaloga, i njegova stila učenja. Postoji više klasifikacija stilova učenja, a jedna od istaknutijih u literaturi jest ona čije je polazište način primanja informacija. Cilj je ovoga rada ispitati način posredovanja i primanja informacija na nastavi njemačkoga jezika s obzirom na tipove učenika navedene u Europskome jezičnom portfoliju za učenike i učenice od 11 do 15 godina u Republici Hrvatskoj koji navodi tri tipa učenika – vizualni, auditivni i tip učenika koji najbolje uči izravnom uporabom jezika. Stoga je ispitana razlika u zastupljenosti triju navedenih tipova učenika prema samoprocjeni učenika, zatim razlika u zastupljenosti načina posredovanja informacija primjerenih pojedinome tipu učenika prema samoprocjeni nastavnika te razlika u zastupljenosti načina posredovanja informacija primjerenih spomenutim tipovima učenika u udžbenicima i radnim bilježnicama za njemački kao drugi strani jezik kojima se anketirani nastavnici koriste u svome radu. Istraživanje je pokazalo da učenici u ispitanome uzorku prednost daju primanju informacija vizualnim putem, dok nastavnici procjenjuju kako podjednako posreduju informacije primjerene istraživanim tipovima učenika. S druge strane, u posredovanju se informacija putem udžbenika i radnih bilježnica prednost daje vizualnome tipu učenika. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu osvješćivanja stilova učenja u učenika, u čemu će ključnu ulogu imati nastavnik stranoga jezika te na potrebu senzibiliziranja autora udžbenika i radnih bilježnica za različite načine posredovanja informacija koji odgovaraju različitim tipovima učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka