Pregled bibliografske jedinice broj: 613239
Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici?
Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici? // Društvena istraživanja, 21 (2012), 4; 901-921 doi:10.5559/di.21.4.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 613239 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici?
(What Determines Adolescents' Interethnic Attitudes In a Divided Community?)
Autori
Čorkalo Biruški, Dinka ; Ajduković, Dean
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 21
(2012), 4;
901-921
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
međuetnički stavovi i ponašanja; manjinsko obrazovanje; etnički identitet; odnosi manjine i većine
(interethnic attitudes and behaviors; minority education; ethnic identity; minority and majority relations)
Sažetak
Škola je jedan od najvažnijih socijalizacijskih agenasa. Osim znanja, škola prenosi i društvene norme i nacionalne vrednote, čuva etnički identitet i njeguje društveno poželjna ponašanja. Identitetna funkcija škole posebno je istaknuta u obrazovanju manjina, pa ovaj rad ispituje mogućnost predikcije stavova prema školskoj i socijalnoj integraciji djece u Vukovaru, koja se školuju u specifičnom kontekstu odijeljenih razreda u kojima se nastava odvija na hrvatskom te na srpskom jeziku i pismu. Ovaj je sustav uspostavljen Erdutskim sporazumom 1995. i traje i danas. Cilj je ovog rada ispitati mogućnost predikcije stavova prema školskoj i izvanškolskoj integraciji djece na temelju sociodemografskih i identitetnih varijabli, stava prema vrijednosti obrazovanja te međuetničkih stavova i ponašanja. Hijerarhijske regresijske analize stava prema školskoj i izvanškolskoj integraciji na podacima hrvatske i srpske djece od 12 do 16 godina, prikupljenima 2001. godine (N=718) i 2007. godine (N=703), pokazale su da su identitet, te međuetnički stavovi i ponašanja, vrlo dobar prediktor integracijskih stavova, i to bolji kod većine i nešto bolji prema školskoj integraciji. S vremenom međuetnički stavovi postaju sve bolji prediktor integracijskih stavova, upućujući na sve snažniju unutaretničku homogenizaciju djece. Rezultati su interpretirani pod vidom odnosa većine i manjine u multietničkim zajednicama te je istaknuta uloga škola u integracijskim procesima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1418 - Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije (Ajduković, Dean, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- PsychINFO
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Citation Index, Journal Citation Reports
- Political Science Complete
- Scopus
- Gale-Cengage Learning
- DOAJ
- Hrčak