Pregled bibliografske jedinice broj: 613206
Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika
Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 323-337 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 613206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika
(ELP in teaching German as a foreign language)
Autori
Košuta, Nataša ; Vičević, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici
/ Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012, 323-337
ISBN
978-953-314-049-0
Skup
25. međunarodni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
EJP za učenike i učenice od 11 do 15 godina ; samoprocjena ; strategije učenja ; međukulturalna iskustva ; samostalnost u učenju ; strani jezik u osnovnoj školi
(ELP (ages 11-15) ; self-assessment ; learning strategies ; cross-cultural experiences ; learning autonomy ; foreign language in elementary school)
Sažetak
U ovom se radu problematizira uključenost odgojno- obrazovnih funkcija i ciljeva Europskoga jezičnog portfolija (EJP) u nastavnu praksu njemačkoga jezika u osnovnoj školi. Budući da je EJP na europskoj razini već desetak godina prisutan kao pomoć u promicanju višejezičnosti i višekulturalnosti te u poticanju samostalnoga učenja i sposobnosti samoocjenjivanja, u ovom se istraživanju polazi od pretpostavke da su neki od njegovih ciljeva integrirani u nastavu stranoga jezika u Hrvatskoj. Kako bi se to ispitalo, proveden je upitnik na uzorku nastavnika njemačkoga jezika u osnovnim školama Primorsko- goranske županije. Čestice u upitniku oblikovane su na temelju odgojno-obrazovnih uloga EJP-a za učenike i učenice od 11 do 15 godina. Potom su analizirani udžbenici i radne bilježnice kojima se anketirani nastavnici služe u svome radu. Analiza je provedena prema sljedećim kriterijima: samoprocjena, strategije učenja, sociokulturalno znanje i međukulturalna iskustva. Razvijanje sposobnosti samoprocjene, osvješćivanje stilova i strategija učenja te osvješćivanje međukulturalnih iskustava odgojno-obrazovne su funkcije EJP-a usmjerene k osamostaljivanju učenika u procesu učenja stranoga jezika. Rezultati provedenoga istraživanja ukazuju na to da ciljevi EJP-a još uvijek nisu postali dijelom nastavne prakse njemačkoga jezika. Stoga oni upućuju na potrebu sustavnoga stručnog usavršavanja nastavnika, kao i na potrebu osmišljavanja konkretnih aktivnosti s ciljem implementiranja elemenata EJP-a u nastavu njemačkoga jezika u osnovnoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka