Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 613206

Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika


Košuta, Nataša; Vičević, Sanja
Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 323-337 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 613206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika
(ELP in teaching German as a foreign language)

Autori
Košuta, Nataša ; Vičević, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012, 323-337

ISBN
978-953-314-049-0

Skup
25. međunarodni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
EJP za učenike i učenice od 11 do 15 godina ; samoprocjena ; strategije učenja ; međukulturalna iskustva ; samostalnost u učenju ; strani jezik u osnovnoj školi
(ELP (ages 11-15) ; self-assessment ; learning strategies ; cross-cultural experiences ; learning autonomy ; foreign language in elementary school)

Sažetak
U ovom se radu problematizira uključenost odgojno- obrazovnih funkcija i ciljeva Europskoga jezičnog portfolija (EJP) u nastavnu praksu njemačkoga jezika u osnovnoj školi. Budući da je EJP na europskoj razini već desetak godina prisutan kao pomoć u promicanju višejezičnosti i višekulturalnosti te u poticanju samostalnoga učenja i sposobnosti samoocjenjivanja, u ovom se istraživanju polazi od pretpostavke da su neki od njegovih ciljeva integrirani u nastavu stranoga jezika u Hrvatskoj. Kako bi se to ispitalo, proveden je upitnik na uzorku nastavnika njemačkoga jezika u osnovnim školama Primorsko- goranske županije. Čestice u upitniku oblikovane su na temelju odgojno-obrazovnih uloga EJP-a za učenike i učenice od 11 do 15 godina. Potom su analizirani udžbenici i radne bilježnice kojima se anketirani nastavnici služe u svome radu. Analiza je provedena prema sljedećim kriterijima: samoprocjena, strategije učenja, sociokulturalno znanje i međukulturalna iskustva. Razvijanje sposobnosti samoprocjene, osvješćivanje stilova i strategija učenja te osvješćivanje međukulturalnih iskustava odgojno-obrazovne su funkcije EJP-a usmjerene k osamostaljivanju učenika u procesu učenja stranoga jezika. Rezultati provedenoga istraživanja ukazuju na to da ciljevi EJP-a još uvijek nisu postali dijelom nastavne prakse njemačkoga jezika. Stoga oni upućuju na potrebu sustavnoga stručnog usavršavanja nastavnika, kao i na potrebu osmišljavanja konkretnih aktivnosti s ciljem implementiranja elemenata EJP-a u nastavu njemačkoga jezika u osnovnoj školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Košuta, Nataša; Vičević, Sanja
Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 323-337 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Košuta, N. & Vičević, S. (2012) Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika. U: Pon, L., Karabalić, V. & Cimer, S. (ur.)Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici.
@article{article, author = {Ko\v{s}uta, Nata\v{s}a and Vi\v{c}evi\'{c}, Sanja}, year = {2012}, pages = {323-337}, keywords = {EJP za u\v{c}enike i u\v{c}enice od 11 do 15 godina, samoprocjena, strategije u\v{c}enja, me\djukulturalna iskustva, samostalnost u u\v{c}enju, strani jezik u osnovnoj \v{s}koli}, isbn = {978-953-314-049-0}, title = {Europski jezi\v{c}ni portfolio u nastavnoj praksi njema\v{c}koga jezika}, keyword = {EJP za u\v{c}enike i u\v{c}enice od 11 do 15 godina, samoprocjena, strategije u\v{c}enja, me\djukulturalna iskustva, samostalnost u u\v{c}enju, strani jezik u osnovnoj \v{s}koli}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ko\v{s}uta, Nata\v{s}a and Vi\v{c}evi\'{c}, Sanja}, year = {2012}, pages = {323-337}, keywords = {ELP (ages 11-15), self-assessment, learning strategies, cross-cultural experiences, learning autonomy, foreign language in elementary school}, isbn = {978-953-314-049-0}, title = {ELP in teaching German as a foreign language}, keyword = {ELP (ages 11-15), self-assessment, learning strategies, cross-cultural experiences, learning autonomy, foreign language in elementary school}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font