Pregled bibliografske jedinice broj: 612788
Komunikacijske strategije u ranom učenju stranoga jezika
Komunikacijske strategije u ranom učenju stranoga jezika // Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Varga, Melita Aleksa ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 339-355 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 612788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijske strategije u ranom učenju stranoga jezika
(Communicative strategies in early foreign language learning)
Autori
Košuta, Nataša ; Vičević, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene
/ Karabalić, Vladimir ; Varga, Melita Aleksa ; Pon, Leonard - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 339-355
ISBN
978-953-314-038-4
Skup
24. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacijske strategije ; rano učenje jezika ; ZEROJ ; Europski jezični portfolio od 7-11 godina ; višejezičnost
(communicative strategies ; early foreign language learning ; CEFR ; ELP (ages 7-11) ; plurilingualism)
Sažetak
Nakon određenja pojma komunikacijskih strategija s obzirom na relevantnu literaturu u radu se daje pregled komunikacijskih strategija proučavanih u projektima ranoga učenja stranih jezika u Republici Hrvatskoj prije usvajanja Zajedničkog europskog referentnog okvira za jezike (ZEROJ) na europskoj razini. Danas je hrvatska nastavna stvarnost obilježena usklađivanjem obrazovnih programa stranih jezika sa ZEROJ-em kao razrađenim modelom za opisivanje i rangiranje jezične uporabe te potrebnih vještina i znanja s ciljem olakšavanja komunikacije u kontekstu višejezične Europe. Polazeći od definicije komunikacijskih strategija prema ZEROJ-u, te komunikacijskih strategija preuzetih iz Europskog jezičnog portfolija za učenike od sedam do jedanaest godina, pristupa se proučavanju komunikacijskih strategija kojima se koriste učenici u ranom učenju stranih jezika dviju osnovnih škola u Rijeci. Na temelju podataka prikupljenih opažanjem, upitnikom i uvidom u školsku dokumentaciju dolazi se do pedagoških implikacija s kojima je potrebno upoznati nastavnike stranih jezika putem stručnih usavršavanja u cilju provođenja primjerene nastavne prakse koja uključuje korištenje Europskog jezičnog portfolija u svim segmentima nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka