Pregled bibliografske jedinice broj: 612508
Deweyev projekt: opravdanje državnog intervencionizma u obrazovanju
Deweyev projekt: opravdanje državnog intervencionizma u obrazovanju, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 612508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Deweyev projekt: opravdanje državnog intervencionizma u obrazovanju
(Dewey's project: the justification of state intervention in education)
Autori
Buchberger, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
21.12
Godina
2010
Stranica
70
Mentor
Šustar, Predrag
Ključne riječi
liberalizam (ekonomski liberalizam; liberalizam blagostanja); John Dewey; državni intervencionizam; obrazovanje; pojedinac
(liberalism (economic liberalism; welfare liberalism); John Dewey; state interventionism; education; individual)
Sažetak
Rad Deweyev projekt: opravdanje državnog intervencionizma u obrazovanju razmatra pitanje uloge države u obrazovanju na način da suprotstavlja neoliberalnu i libertarijanističku poziciju o pitanju državnog intervencionizma u obrazovanju (kao filozofijske pravce ekonomskog liberalizma) s onom Johna Deweya (kao filozofijski pravac liberalizma blagostanja). Zajednički teorijski temelj neoliberalizma, libertarijanizma i Deweyeve pozicije je liberalizam koji se zalaže za – slobodu pojedinca. Unatoč zajedničkom teorijskom temelju stavovi neoliberala i libertarijanaca o državnom intervencionizmu u obrazovanju s jedne strane i Deweya s druge, uvelike se razlikuju što je prije svega posljedica zastupanja različite teorije pojedinca. U ovom radu nastoji se pokazati neopravdanost argumentacije ekonomskih liberala protiv državnog intervencionizma u obrazovanju na način da se dovodi u pitanje istinitost skrivene premise njihovog temeljnog argumenta, koja glasi – koncept izoliranog pojedinca je istinita teorija pojedinca. Kao razlozi odbacivanja navedene premise navode se sljedeće postavke (i) pojedinac je socijalno biće s urođenom potrebom za zajednicom ; (ii) koncept pojedinca je povijesno uvjetovan ; (iii) tip suradnje koji obilježava područje znanosti može biti model i u društveno-političko-ekonomskoj sferi ; (iv) važan dio pojedinčeva života zauzima humanističko-duhovna sfera (koja uključuje empatiju, solidarnost...). Nakon razmatranja navedenog, zaključuje se da način organizacije društva i svih njegovih područja, pa tako i obrazovanja, valja graditi na Deweyevim postavkama o pojedincu – konceptu pojedinca zajednice – prema kojemu je pojedinac socijalno biće s urođenom potrebom za zajednicom, koji cjelovitost i potpuni razvoj postiže samo u interakciji i suradnji s drugima, pa se shodno tome sloboda i razvoj individualnosti smatraju kompatibilnima s organiziranim društvom koji zauzima značajnu ulogu u pojedinčevu životu. Zaključno, državni intervencionizam može biti opravdan na temeljima poimanja pojedinca kao socijalnog bića s urođenom potrebom za zajednicom, koji cjelovitost i potpuni razvoj postiže samo u interakciji i suradnji s drugima, a čije je djelovanje motivirano kako privatnim, tako i zajedničkim interesima.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka