Pregled bibliografske jedinice broj: 612337
Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu
Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu // Metodika, 11 (2010), 21; 206-224 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 612337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu
(EXPLAINING UNFAMILIAR WORDS IN THE CLASSROOM CONTEXT)
Autori
Bakota, Lidija
Izvornik
Metodika (1332-7879) 11
(2010), 21;
206-224
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
tumačenje nepoznatih riječi u razrednom kontekstu
(EXPLAINING UNFAMILIAR WORDS IN THE CLASSROOM CONTEXT)
Sažetak
U razrednom se kontekstu tumačenje nepoznatih riječi najčešće događa pri susretu učenika s književnoumjetničkim tekstom na satu književnosti. Ako se pokaže da u književnom tekstu postoje nepoznate riječi, zadatak je nastavnika učenicima otkriti njihovo značenje. No to znači da i samom nastavniku mora biti razumljiv leksički sloj književnoga djela. Učitelj može na različite načine pristupiti objašnjavanju i definiranju nepoznatih riječi i izraza. Složene leksikografske definicije tada je potrebno prilagoditi učenicima mlađe školske dobi. U radu se postavljaju osnovni kriteriji definiranja nepoznatih i manje poznatih riječi učenicima mlađe školske dobi. Istraživanje opisano u radu provedeno je u svrhu utvrđivanja načina na koji studenti – budući učitelji tumače nepoznate riječi učenicima mlađe školske dobi. Analizirale su se studentske pripreme za sat Hrvatskoga jezika u kojima su studenti predviđali riječi koje bi učenicima mogle biti nepoznate i koje bi time mogle ometati proces razumijevanja i doživljavanja književnoga teksta, a potom se uspješnost provedbe etape sata – tumačenje nepoznatih riječi procjenjivala u neposrednom radu studenata – budućih učitelja s učenicima mlađe školske dobi na satu Hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Cjeloviti rad napisan je u istom časopisu i na engleskome jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Bakota
(autor)