Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 612337

Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu


Bakota, Lidija
Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu // Metodika, 11 (2010), 21; 206-224 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 612337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu
(EXPLAINING UNFAMILIAR WORDS IN THE CLASSROOM CONTEXT)

Autori
Bakota, Lidija

Izvornik
Metodika (1332-7879) 11 (2010), 21; 206-224

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
tumačenje nepoznatih riječi u razrednom kontekstu
(EXPLAINING UNFAMILIAR WORDS IN THE CLASSROOM CONTEXT)

Sažetak
U razrednom se kontekstu tumačenje nepoznatih riječi najčešće događa pri susretu učenika s književnoumjetničkim tekstom na satu književnosti. Ako se pokaže da u književnom tekstu postoje nepoznate riječi, zadatak je nastavnika učenicima otkriti njihovo značenje. No to znači da i samom nastavniku mora biti razumljiv leksički sloj književnoga djela. Učitelj može na različite načine pristupiti objašnjavanju i definiranju nepoznatih riječi i izraza. Složene leksikografske definicije tada je potrebno prilagoditi učenicima mlađe školske dobi. U radu se postavljaju osnovni kriteriji definiranja nepoznatih i manje poznatih riječi učenicima mlađe školske dobi. Istraživanje opisano u radu provedeno je u svrhu utvrđivanja načina na koji studenti – budući učitelji tumače nepoznate riječi učenicima mlađe školske dobi. Analizirale su se studentske pripreme za sat Hrvatskoga jezika u kojima su studenti predviđali riječi koje bi učenicima mogle biti nepoznate i koje bi time mogle ometati proces razumijevanja i doživljavanja književnoga teksta, a potom se uspješnost provedbe etape sata – tumačenje nepoznatih riječi procjenjivala u neposrednom radu studenata – budućih učitelja s učenicima mlađe školske dobi na satu Hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Cjeloviti rad napisan je u istom časopisu i na engleskome jeziku.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Lidija Bakota (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bakota, Lidija
Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu // Metodika, 11 (2010), 21; 206-224 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Bakota, L. (2010) Tumačenje nepoznatih riječi u razrednome kontekstu. Metodika, 11 (21), 206-224.
@article{article, author = {Bakota, Lidija}, year = {2010}, pages = {206-224}, keywords = {tuma\v{c}enje nepoznatih rije\v{c}i u razrednom kontekstu}, journal = {Metodika}, volume = {11}, number = {21}, issn = {1332-7879}, title = {Tuma\v{c}enje nepoznatih rije\v{c}i u razrednome kontekstu}, keyword = {tuma\v{c}enje nepoznatih rije\v{c}i u razrednom kontekstu} }
@article{article, author = {Bakota, Lidija}, year = {2010}, pages = {206-224}, keywords = {EXPLAINING UNFAMILIAR WORDS IN THE CLASSROOM CONTEXT}, journal = {Metodika}, volume = {11}, number = {21}, issn = {1332-7879}, title = {EXPLAINING UNFAMILIAR WORDS IN THE CLASSROOM CONTEXT}, keyword = {EXPLAINING UNFAMILIAR WORDS IN THE CLASSROOM CONTEXT} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font