Pregled bibliografske jedinice broj: 612324
Odnos emocionalne kompetentnosti i prepoznavanja emocija u glazbi
Odnos emocionalne kompetentnosti i prepoznavanja emocija u glazbi // Društvena istraživanja, 21 (2012), 4; 969-988 doi:10.5559/di.21.4.08 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 612324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos emocionalne kompetentnosti i prepoznavanja emocija u glazbi
(The Relationship between Emotional Competence and Recognizing Emotions in Music)
Autori
Dobrota, Snježana ; Reić Ercegovac, Ina
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 21
(2012), 4;
969-988
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocije; emocionalna kompetentnost; glazba
(emotions; emotional competence; music)
Sažetak
Cilj je ovog rada bio istražiti odnos između prepoznavanja emocija u glazbi i rezultata na standardnim mjerama emocionalne kompetentnosti. U istraživanju je sudjelovalo 329 studenata, koji su najprije ispunili Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002.), a zatim i Upitnik za procjenu glazbenih ulomaka tijekom slušanja šest ulomaka klasične glazbe različita emocionalnog ugođaja. Zadatak sudionika bio je navesti dominantnu emociju koju su prepoznali u glazbenom ulomku te označiti je li im glazbeni ulomak poznat otprije. Rezultati su pokazali da poznatost glazbenih ulomaka uglavnom nije utjecala na prepoznavanje emocija u glazbi, a sudionici su s najvećom točnosti prepoznali emociju sreće, zatim tuge, a s najmanjom točnosti emociju straha. Potvrđena je i glavna pretpostavka istraživanja o odnosu prepoznavanja emocija u glazbi i rezultata na Upitniku emocionalne kompetentnosti, pri čemu je utvrđeno da sudionici koji su iskazali veću točnost prepoznavanja emocija u glazbi postižu i više rezultate na Upitniku emocionalne kompetentnosti, posebno na podskali sposobnosti razumijevanja i uočavanja emocija, gdje je utvrđena značajna razlika u prepoznavanju svih triju osnovnih emocija iz glazbe. Značajne su korelacije dobivene između rezultata svih podskala Upitnika emocionalne kompetentnosti i sposobnosti prepoznavanja emocija u glazbi, osim povezanosti između sposobnosti upravljanja i regulacije emocija i sposobnosti prepoznavanja tuge u glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts