Pregled bibliografske jedinice broj: 612317
Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata
Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 612317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata
(The role of test anxiety and parental involvement in explaining the academic achievement of college students)
Autori
Zver, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
26.09
Godina
2012
Stranica
73
Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka
Ključne riječi
akademski uspjeh studenata; ispitna anksioznost; roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomije
(academic achievement of college students; test anxiety; parental involvement; parental support of autonomy)
Sažetak
Mnogi se studenti suočavaju s poteškoćama u postizanju akademskog uspjeha stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati ulogu roditeljske uključenosti i podrške autonomije te kognitivne i emocionalne komponente ispitne anksioznosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata, nakon kontrole efekata spola i kognitivnih sposobnosti. Također, istraživala se uloga roditeljske uključenosti i podrške autonomije u objašnjenju ispitne anksioznosti kao važne odrednice akademskog uspjeha, nakon kontrole efekata spola i anksioznosti kao osobine ličnosti. Istraživanje je provedeno longitudinalno sa 490 studenata Sveučilišta u Rijeci koji su tokom prve, druge i treće godine preddiplomskog studija ispunjavali odabrane mjere: Upitnik općih podataka, Test kognitivnih sposobnosti, Upitnik anksioznosti kao stanja i osobine ličnosti: ljestvica anksioznosti kao osobine ličnosti, Upitnik ispitne anksioznosti te Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje. Rezultati otkrivaju kako više razine ispitne anksioznosti imaju studentice u odnosu na studente, studenti s višim razinama osobine anksioznosti, oni s višom percipiranom roditeljskom uključenosti te oni s nižom percipiranom podrškom autonomije. Također, studentice u odnosu na studente, studenti s višim kognitivnim sposobnostima, oni s nižim razinama kognitivne te višim razinama emocionalne komponente ispitne anksioznosti imaju veći akademski uspjeh na studiju. Roditeljska uključenost i roditeljska podrška autonomije nisu se pokazale značajnim prediktorima akademskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivanka Živčić-Bećirević
(mentor)