Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 612317

Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata


Zver, Dijana
Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 612317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata
(The role of test anxiety and parental involvement in explaining the academic achievement of college students)

Autori
Zver, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
26.09

Godina
2012

Stranica
73

Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka

Ključne riječi
akademski uspjeh studenata; ispitna anksioznost; roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomije
(academic achievement of college students; test anxiety; parental involvement; parental support of autonomy)

Sažetak
Mnogi se studenti suočavaju s poteškoćama u postizanju akademskog uspjeha stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati ulogu roditeljske uključenosti i podrške autonomije te kognitivne i emocionalne komponente ispitne anksioznosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata, nakon kontrole efekata spola i kognitivnih sposobnosti. Također, istraživala se uloga roditeljske uključenosti i podrške autonomije u objašnjenju ispitne anksioznosti kao važne odrednice akademskog uspjeha, nakon kontrole efekata spola i anksioznosti kao osobine ličnosti. Istraživanje je provedeno longitudinalno sa 490 studenata Sveučilišta u Rijeci koji su tokom prve, druge i treće godine preddiplomskog studija ispunjavali odabrane mjere: Upitnik općih podataka, Test kognitivnih sposobnosti, Upitnik anksioznosti kao stanja i osobine ličnosti: ljestvica anksioznosti kao osobine ličnosti, Upitnik ispitne anksioznosti te Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje. Rezultati otkrivaju kako više razine ispitne anksioznosti imaju studentice u odnosu na studente, studenti s višim razinama osobine anksioznosti, oni s višom percipiranom roditeljskom uključenosti te oni s nižom percipiranom podrškom autonomije. Također, studentice u odnosu na studente, studenti s višim kognitivnim sposobnostima, oni s nižim razinama kognitivne te višim razinama emocionalne komponente ispitne anksioznosti imaju veći akademski uspjeh na studiju. Roditeljska uključenost i roditeljska podrška autonomije nisu se pokazale značajnim prediktorima akademskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Zver, Dijana
Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Zver, D. (2012) 'Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zver, Dijana}, year = {2012}, pages = {73}, keywords = {akademski uspjeh studenata, ispitna anksioznost, roditeljska uklju\v{c}enost, roditeljska podr\v{s}ka autonomije}, title = {Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uklju\v{c}enosti u obja\v{s}njenju akademskog uspjeha studenata}, keyword = {akademski uspjeh studenata, ispitna anksioznost, roditeljska uklju\v{c}enost, roditeljska podr\v{s}ka autonomije}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zver, Dijana}, year = {2012}, pages = {73}, keywords = {academic achievement of college students, test anxiety, parental involvement, parental support of autonomy}, title = {The role of test anxiety and parental involvement in explaining the academic achievement of college students}, keyword = {academic achievement of college students, test anxiety, parental involvement, parental support of autonomy}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font