Pregled bibliografske jedinice broj: 612286
Zadovoljstvo životom studenata: jesu li roditelji i dalje važni?
Zadovoljstvo životom studenata: jesu li roditelji i dalje važni? // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i roditeljstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 161-161 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 612286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo životom studenata: jesu li roditelji i dalje važni?
(The university students’ life satisfaction: are the parents still important?)
Autori
Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac Dorčić, Tamara ; Jakovčić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i roditeljstva : knjiga sažetaka
/ Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012, 161-161
ISBN
978-953-55079-1-8
Skup
20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 07.11.2012. - 10.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
zadovoljstvo životom; psihološke potrebe; uključenost roditelja; studenti
(life satisfaction; psychological needs; parental involvement; university students)
Sažetak
Teorija samoodređenja ističe postojanje triju temeljnih psiholoških potreba: potreba za autonomijom, kompetencijom i povezanosti. Zadovoljenje ovih potreba važan je izvor mentalnog zdravlja pojedinca. Stupanj zadovoljenja potreba ovisi o poticajima i podršci iz okruženja, a jedan od bitnih izvora podrške jesu roditelji. Cilj je ovog rada prikazati u kojoj mjeri je zadovoljstvo studenata povezano s percepcijom roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje, zadovoljstom organizacijom studija i sobom kao studentom te psihološkim potrebama. Istraživanje je dio šireg projekta trogodišnjeg praćenja slučajnog uzorka studenata riječkog sveučilišta. Ovdje su analizirani podaci prikupljeni u drugoj i trećoj fazi istraživanja. Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje primijenjen je na drugoj godini, a Upitnik zadovoljstva životom, Upitnik zadovoljstva studijem te Upitnik psiholoških potreba na trećoj godini studija. Uzorak čini 151 studenta (102 djevojke, 49 mladića), od kojih je njih dvije trećine u roku završilo preddiplomski studij. Ispitani studenti su u prosjeku zadovoljni životom, a zadovoljstvo životom je u značajnoj korelaciji sa svim promatranim varijablama. S ciljem razmatranja doprinosa roditeljskog ponašanja, zadovoljstva studijem i stupnja zadovoljenja potreba u objašnjenju zadovoljstva životom provedena je hijerahijska regresijska analiza. Prediktorske varijable objašnjavaju značajni dio varijance zadovoljstva životom. Kao pojedinačni pozitivni prediktori u posljednjem koraku izdvajaju se roditeljska podrška, zadovoljstvo sobom kao studentom te potreba za autonomijom i za povezanošću. Osobna uključenost roditelja podržava potrebu studenata za povezanošću i odnosi se na pružanje podrške iskazane kroz roditeljsku interes i informiranost o fakultetskom funkcioniranju. Roditelji koji ujedno i podržavaju samostalnost studenta doprinose i zadovoljenju potrebe za autonomijom. Studenti kojima su zadovoljene potrebe za povezanošću i autonomijom su i zadovoljniji životom. Ovo je istraživanje potvrdilo važnost odnosa s roditeljima i u vrijeme prijelaza u odraslu dob.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka