Pregled bibliografske jedinice broj: 612281
Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti?
Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti? // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 158-158 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 612281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Po čemu se razlikuju uspješni i neuspješni studenti?
(What differentiate successful and unsuccessful students?)
Autori
Juretić, Jasminka ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Martinac Dorčić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka
/ Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012, 158-158
ISBN
978-953-55079-1-8
Skup
20.godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 07.11.2012. - 10.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prilagodba na studij; akademski uspjeh; odgađanje obaveza; organizacija učenja; negativne misli
(adjustment to college; academic success; procrastination; organization of study; negative thoughts)
Sažetak
Povećani interes za studiranje, uz istovremeno relativno visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na potrebu istraživanja čimbenika koji mogu pridonijeti akademskoj uspješnosti. Cilj rada bio je provjeriti koja obilježja najbolje razlikuju uspješne i neuspješne studente. Premda se u većini istraživanja kao kriterij uspjeha uzima u obzir prosječna ocjena, u ovom radu uspješnim studentima smatraju se oni koji su nakon tri godine studiranja završili preddiplomski studij, a neuspješnima oni koji su odustali od studija ili ponavljali jednu ili više godina. Kroz 3 godine studija praćeno je ukupno 490 studenata od kojih je 235 (48%) uspješno završilo preddiplomski studij, 70 studenata (14.3%) je odustalo, dok su ostali usporili studij. Analizom varijance pokazano je da uspješni studenti imaju i bolji prosjek ocjena. Primijenjen je niz instrumenata za procjenu kognitivnih sposobnosti, ličnosti, motivacijskih čimbenika i strategija učenja. Kako bi utvrdili može li se temeljem niza prediktora predvidjeti pripadnost ispitanika jednoj od ove dvije skupine na uzorku od 146 studenata provedena je diskriminantna analiza. Utvrđeno je da se skupine uspješnih i neuspješnih studenata ne razlikuju u kognitivnim sposobnostima, spolu, dimenzijama ličnosti, kao niti u tome jesu li ili nisu zbog studija promijenili mjesto boravka. Uspješni studenti imaju bolji srednjoškolski uspjeh, bolje su se prilagodili na početku studija, više vjeruju da će uspjeti završiti studij te da će njihovo osobno zalaganje i sposobnosti dovesti do uspjeha. S druge strane, neuspješni studenti su slabije organizirani pri učenju, skloniji su odgađanju svojih obaveza te tijekom učenja imaju značajno više negativnih misli koje održavaju strah od razočarenja roditelja i strah od neuspjeha. Rezultati upućuju na značaj početne prilagodbe studenata, kao i ulogu motivacijskih i organizacijskih čimbenika te misli i vjerovanja studenata koje bi trebalo uzeti u obzir prilikom razvijanja preventivnih i intervencijskih programa usmjerenih povećanju efikasnosti studiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka