Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 612258

Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata


Živčić-Bećirević, Ivanka, Smojver-Ažić, Sanja, Martinac-Dorčić, Tamara, Juretić, Jasminka, Jakovčić, Ines
Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata // Research in Education and Rehabilitation Sciences, Book of Abstracts of 8th International Scientific Conference (Znanstveni niz, knjiga 22) / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 89-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 612258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata
(Depressive symptoms and student academic achievement)

Autori
Živčić-Bećirević, Ivanka, Smojver-Ažić, Sanja, Martinac-Dorčić, Tamara, Juretić, Jasminka, Jakovčić, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Research in Education and Rehabilitation Sciences, Book of Abstracts of 8th International Scientific Conference (Znanstveni niz, knjiga 22) / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 89-90

ISBN
978-953-6418-71-8

Skup
Research in Education and Rehabilitation Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
depresivnost; akademski uspjeh; studenti
(depression; academic achievement; university students)

Sažetak
Svijest o povećanom riziku za probleme psihičkog zdravlja kod studenata je u porastu u cijelom svijetu (Stallman i Shochet, 2009). Na osnovi nekoliko nedavnih istraživanja Roussis i Wells (2008) zaključuju da se studenti danas suočavaju sa značajno težim psihičkim problemima nego ranije. Ispitivanje oko 13000 studenata u SAD upućuje na porast broja studenata s izraženim simptomima stresa i anksioznosti u posljednjih 15 godina (Benton, Robertson, Tseng, Newton and Benton, 2003). Incidencija depresije kod studenata se od 1994. do 2003. godine udvostručila, dok se broj pokušaja samoubojstva u istom periodu potrostručio. Na velikom uzorku studenata sveučilišta u Turskoj Bayram i Bilgel (2008) nalaze alarmantno visoku učestalosti simptoma depresije, anksioznosti i stresa. Istraživanja pokazuju da studenti izražavaju povećane razine nelagode u usporedbi s općom populacijom (Stallman, 2008). Istovremeno istraživanja o traženju pomoći nalaze da pojedinci s više teškoće imaju manju vjerojatnost traženja pomoći. Ispitana je prisutnost psiholoških problema na reprezentativnom uzorku od 459 studenata 1. godine Sveučilišta u Rijeci. U ovom radu analizirani su podaci o zastupljenosti depresivnih simptoma i suicidalnih ideja na osnovi primjene BDI upitnika. Utvrđeno je da prosječan rezultat na BDI upitniku (M=7.44) u okviru normalnog raspona, dok 16% (N=75) studenata ima rezultat iznad graničnog (od 14 bodova) koji upućuje na klinički značajno povišenje depresivnih simptoma. Utvrđeno je i da 34 studenta navode prisutnost suicidalnih ideja. Studenti s povišenim rezultatima na BDI skali imaju i značajno više simptoma anksioznosti, psihosomatskih simptoma, slabiju emocionalnu, akademsku i socijalnu prilagodbu na studij i procjenjuju manju vjerojatnost da će završiti studij. Prateći iste studente kroz 3 godine preddiplomskog studija pronađeno je da je čak 14 (18.9%) studenata odustalo od studija, premda se prosječan uspjeh studenata koji su ostali na studiju ne razlikuje u odnosu na studente bez depresivnih simptoma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Živčić-Bećirević, Ivanka, Smojver-Ažić, Sanja, Martinac-Dorčić, Tamara, Juretić, Jasminka, Jakovčić, Ines
Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata // Research in Education and Rehabilitation Sciences, Book of Abstracts of 8th International Scientific Conference (Znanstveni niz, knjiga 22) / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 89-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Živčić-Bećirević, Ivanka, Smojver-Ažić, Sanja, Martinac-Dorčić, Tamara, Juretić, Jasminka, Jakovčić, Ines (2012) Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata. U: Milković, M., Doležal, D., Hržica, G. & Stošić, J. (ur.)Research in Education and Rehabilitation Sciences, Book of Abstracts of 8th International Scientific Conference (Znanstveni niz, knjiga 22).
@article{article, year = {2012}, pages = {89-90}, keywords = {depresivnost, akademski uspjeh, studenti}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Depresivni simptomi i akademsko funkcioniranje studenata}, keyword = {depresivnost, akademski uspjeh, studenti}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2012}, pages = {89-90}, keywords = {depression, academic achievement, university students}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Depressive symptoms and student academic achievement}, keyword = {depression, academic achievement, university students}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font