Pregled bibliografske jedinice broj: 612205
Pedagogija kao odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg
Pedagogija kao odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb, 2012. str. 111-121 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 612205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija kao odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg
(Pedagogy as a Reflection of Existing or the Creation of Possible)
Autori
Bognar, Ladislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita - Zagreb, 2012, 111-121
ISBN
978-953-99167-4-7
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pozitivizam; kritiĉnost; kreativnost; otvorenost; novi obrasci.
(positivism; critique; creativity; openness; new patterns)
Sažetak
Pedagogija je u nas do sada prošla kroz nekoliko metodoloških razdoblja, a danas se zaplela u mreţu pozitivizma. Pokušaj da se metodologija prirodnih znanosti primijeni na društvene znanosti i teţnja za matematizacijom pedagoških fenomena dovela je do potpunog razdvajanja pedagoške teorije od prakse. Tzv. izvorni znanstveni i pregledni radovi, koji su uvjet za napredovanje u pedagogijskim znanostima, svode se na statistiĉke vratolomije i jalovo fraziranje ili besmisleno prepriĉavanje drugih autora. Takve radove nitko ni ne ĉita osim moţda samih autora, pa oni iskljuĉivo sluţe za osobno znanstveno dokazivanje. No ostaje upitno znaĉenje takve pedagogijske znanosti kao i kvalitete znanstvenih kadrova odabranih na taj naĉin. Ponovno smo se našli u situaciji da dokazujemo tezu kako je praksa bez teorije slijepa, a teorija bez prakse jalova. Budućnost pedagogije kao i ostalih znanosti leţi u njenoj kreativnosti, u sposobnosti da kreira nove odgovore na nove izazove. To nikako ne znaĉi metodologijsku iskljuĉivost, ali svakako znaĉi drugaĉiji pristup pedagoškim studijima, doktorskim studijima, vrednovanju znanstvenih radova, ali i istraţivaĉkih projekata, koncepciji pedagogijskih ĉasopisa, kao i kvalitetno novi odnos izmeĊu teorije i prakse. To znaĉi afirmiranje novih obrazaca pristupa pedagoškim fenomenima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ladislav Bognar
(autor)